sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:637

הן מטיפות לגזענות . ביטויים מסוימים נחשבים בישראל אף לעברה פלילית . בית המשפט העליון עמד על הצורך במודעות צבעים בזמן ההתנגשות הרב תרבותית בירושלים סביב סגירת כביש בר אילן . ( ב ) דילמות ליברליות עכשוויות ( 1 ) סיוע ישיר והכרה בערכי המפעל התרבותי על ידי המדינה לסיום הדיון בפתרון הליברלי נעמוד על דרישות מספר המופנות כלפי המדינה הליברלית בשיח העכשווי בנושא . הדרישות הללו דורשות לא עוד אי מעורבות מדינתית , אלא להיפך - מעורבות מדינתית משמעותית בתרבות . הדרישה היא שהמדינה תכיר בערכו של המטען התרבותי ותסייע לקבוצות התרבותיות לממשו . מבקרי הפתרון הליברלי שהצגנו טוענים כי התרבות באה לידי ביטוי ולידי מימוש גם בספרה הציבורית המדינתית בחברה הליברלית . יש דומיננטיות לתרבות הרוב . גם בחברה ליברלית יש יתרונות למי שיודע את השפה ( במובן הרחב ) של הרוב . אין חברה רב תרבותית בעולם ( עד כמה שידיעתי משגת ) שכל הקבוצות התרבותיות בה נהנות ממידה שווה של כוח פוליטי ושל כוח חברתי . על רקע זה יש להבין את הטיעון התרבותי של המיעוט . הזהות התרבותית שלי מכוננת , בין השאר , על ידי הצורה שבה אחרים תופסים אותי ואת תרבותי . כאשר החברה אוחזת במראה המשקפת כלפי נחיתות תרבותית , הדבר עלול לגרור נזקים קשים לי . עליכן הדרישה כיום היא להכרה חברתית בערך התרבות של המיעוט . ( Politics of Recognition ) על מנת שהכרה זו תצא אל הפועל , קיימת כתיבה ענפה הקוראת לחלוקה שוויונית יותר של הכוח החברתי בין הקבוצות התרבותיות השונות המרכיבות את החברה . 76 ראו סעיף 7 א לחוק יםוד ; הכנסת ; סעיף 5 לחוק המפלגות , 77 . 1992-ב"תשנ ראו סעיפים 144 144-א ה לחוק העונשין , 78 . 1977-ז"תשל ראו את גישתו לנושא של השופט טירקל בבג"צ 4712 / 96 סיעת מר"צ - ישראל הדמוקרטית נ' מפקד מחוז ירושלים , משטרת ישראל , פ"ד מ . 836-834 , 822 < 2 81 . Ibid , at p . 64 80 . ed ., 1994 ) 25 C . Taylor "The Politics of Recognistion " Multiculiuralism ( Princeton , A . Gutman 79 ראו את ספרה הבולט של יאנג . Difference ( Princeton , 1990 ) I . M . Young Justice and the Politics of : ( Young ) גם קימליקה ( Kymlicka ) קורא לסיוע של המדינה

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help