sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:626

עיון במסמכים השונים שעליהם עמדנו ממחיש היטב את המורכבות של החיים התרבותיים . הם ניתנים למימוש במסגרות שונות ( בתחום הפרטי ובתחום הציבורי . ( הם ניתנים לשינוי ( פנים תרבותי וחוץ תרבותי . ( היחסים בין התרבותיות השונות עלולים להיות עויינים וקשים . מכאן החשיבות שבהגנה על מימוש החיים התרבותיים , במיוחד של קבוצות מיעוט תרבותי . ראינו כי על המדינות השונות מוטלות , מצד אחד , חובות לשמור על המימוש התרבותי , ומצד אחר , לדאוג לתנאים נאותים למימוש זה . אולם המדינות אינן עומדות בפני עצמן . מדינה נגזרת מהחברה המקימה אותה . כיצד החברה , באמצעות המדינה , צריכה לשמור על הזכות לתרבות ולדאוג לתנאים למימושה ? בחלקו הבא של המאמר נבחן את התשובה שניתנת לשאלה זו בחברה הליברלית . לאחר מכן , ועל רקע זה , נבחן את מצב הדברים בישראל . ג . הדילמה הרב תרבותית - התשובה הליברלית . 1 בסיס הדיון - הקהילה הליברלית כאשר קיימות קבוצות תרבותיות אחדות בחברה אחת קיים אינטרס חשוב בהסדרה נאותה של היחסים ביניהן . אלה יכולים להיות תקינים ( באופן כללי ) ומבוססים על כבוד הדדי , הם עלולים להיות גם יחסי ניכור ועויינות י . היה מי שהזהיר כי התעלמות מיחסים אלה דומה להתעלמות מהר געש שעלול להתפרץ . עיצוב המימד הסובייקטיבי של הקבוצות התרבותיות כמושתת על יחסי ניכור וסלידה מהשונה הוא אחד המרכיבים המסבירים את התופעה של ההפליה על רקע דת , גזע , לאום או אתניות . מבחינת הנושא שאנו עוסקים בו , יחסים עויינים 20 ניתן לתאר את היחסים בין הקבוצות התרבותיות השונות המרכיבות את אוסטרליה וקנדה כיחסים תקינים אם מתבוננים בסקרי דעת הקהל על מהותם של יחסים אלה . ראו אצל : . Kymlicka , supra note 5 , at p . 21 21 גם כאן , לצערנו , אין צורך להפליג למחוזות רחוקים . ישראל היא חברה שסועה מאוד , שהיחסים בין הקבוצות התרבותיות השונות המרכיבות את חלקיה הינם עכורים . לדיון בשסעים בחברה הישראלית ראו אצל סמי סמוחה "שםעימ מעמדיים , עדתיים ולאומיים ודמוקרטיה בישראל" החברה הישראלית : היבטים ביקורתיים ( אורי רם עורך , תשנ"ד < . ( Prague , 1993 ) VII I . M . Cuthbertson & J . Leibowotz ( eds . ) Minorities : The New Europe ' s Old Issue 22 . 172 23 ראו הדיון במהותה של ההפליה אצל : C . R . Lawrence III "The Id , the Ego , and Equal

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help