sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:617

( להבדיל מחוקתי . ( סעיף 3 לחוק זכויות התלמיד מעגן את הזכות לקבל חינוך רק כפוף לחקיקה הקיימת . סעיף 5 לחוק זכויות התלמיד מעגן את הזכות לשוויון בחינוך באופן דומה לזה שבו עוגנה כבר בעבר בסעיף > 3 ב < לחוק לימוד חובה . / 7 נעי / 7 השנייה נוגעת בשוויון האינדיווידואלי והקבוצתי בחינוך : יש להבין את בעיות החינוך בישראל לא רק על רקע המסגרת הנורמטיבית שתוארה , אלא גם בהקשר הפוליטי . החינוך הינו שדה מערכה פוליטי של הדור הבא , והוא מושך אליו מאבקי שליטה בלתי פוסקים בין מפלגות וקבוצות לחץ בנוגע לתכנים של החינוך ולתקציבי החינוך . בהקשר זה ניתן לציין את הבעיות הרבות הנוגעות בסוגיית החינוך במגזר החרדי או את הבעיות הנוגעות בחינוך במגזר הערבי . קבוצת מיעוט אחרת , שאינה קבוצה לאומית או דתית , ואשר חשופה לפגיעה ולקיפוח בהקשר החינוך , הינה הקבוצה של הילדים הנכים ובעלי הצרכים המיוחדים . המצב הפוליטי המשפטי המתואר - מאבקים פוליטיים הנוגעים בתוכן החינוך ובתקציבי החינוך והיעדרו של הסדר עקרוני ביחס לחינוך מעמידים את הזכויות בחינוך בישראל במעמד מעורפל ואף נחות ביחס לזכויות חוקתיות אחרות , ולכך יש כמה השלכות אפשריות : א . אין זה ברור אם הסטנדרט המינימלי שחוקי החינוך הרגילים מעניקים לפרט הינו סטנדרט מספק . כמו כן אין זה ברור מי הם הפרטים הזכאים לסטנדרט זה ( למשל : הורים או ילדים ) ומהו היחס ביניהם במצבים שבהם יש התנגשות בין זכויותיהם . ב . בהיעדר הכרה בזכות חוקתית לחינוך , בתי המשפט אינם מוסמכים להעביר תחת שבט ביקורתם חוקים חדשים ( או תיקוני חקיקה לחוקים הקיימים בנושאי חינוך < הגורעים מרמת החינוך הנוהגת כיום . כך , למשל , חוק המבטל יום לימודים ארוך ( במידה שהוא קבוע בחוק , ( חוק המטיל על הורי תלמידים נטל כלכלי כלשהו בשל חינוכם או חוק הפוגע ביכולתם של ילדים חריגים להשתלב במערכת החינוך הכללית ( או לקבל חינוך מיוחד המתאים למגבלותיהם ) אינם חשופים לביקורת שיפוטית . ג . בהיעדר הכרה בזכות לחינוך כבזכות חוקתית , זכות זו עלולה לסגת מפני אינטרסים וזכויות אדם אחרות ( הנהנות לעיתים ממעמד חוקתי על חוקי . ( כך , למשל , בדוגמה של עבריין קטין המורחק מהחברה לבית הכלא בשל האינטרס של הגנה על בטחון הציבור , ואגב כך נפגעים מהלך חינוכו ונגישותו לחינוך הרגיל . ד . בהיעדר הכרה במעמד חוקתי של הזכות לחינוך , פרשנות החקיקה הרגילה בנושאי 180 על כך ראו רבין , לעיל הערה ו י בע' 425 ואילך . 181 שם , בע' 388 ואילך ; סבן , לעיל הערה 182 . 47 רבין , שס , בע' 412 ואילך .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help