sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:616

על כך , הזכות החוקתית יכולה לשנות את המאזן בין השיקולים השונים העומדים ביסוד שיקול הדעת שניתן לרשות השלטונית , אשר מחויבת לתת משקל נכבד יותר לזכות המוכרת כחוקתית . לדעתנו , בעניין שוחרי גיל"ת החמיץ בית המשפט העליון הזדמנות לקבוע זכות חוקתית לקבל חינוך בחוק יסוד : כבוד האדם וחירותו , אף כי ייתכן שהמקרה שנידון בפסק דין זה לא היה המקרה המובהק שבו היה צריך להעלות את הטענה החוקתית או לדון בה . מכל מקום , לאור דבריו של הנשיא ברק בבקשה לדיון הנוסף , ניתן לראות את שאלת ההכרה בזכות לקבל חינוך כפתוחה . ניסינו להתוות את הדרך לביסוס תשובה חיובית על שאלה זו , כאשר תתעורר לפני בית המשפט בעתיד . ו . סיכום : הצורך בהכרה בזכות לקבל חינוך המכיר את המצב הקיים בישראל יודע אל נכון כי על אף החקיקה המסדירה את החינוך , המציאות מזמינה בעיות רבות בתחום זה . הבעיה הראש 1 נה נוגעת בשמירת סטנדרטים : למעשה , החינוך מוענק , במסגרת תנאים ומגבלות שנקבעו בחקיקה הרגילה , ללא כל ערובה לסטנדרט מינימלי של חינוך . חוק זכויות התלמיד , שנכנס לתוקף בחודש דצמבר , 2000 לא שינה את המצב הקיים . החוק אינו מסמן שינוי נורמטיבי במעמדן של הזכויות ( אף שהוא קובע כמה עקרונות חשובים אחרים . ( חוק זכויות התלמיד הוא דבר חקיקה במעמד של חוק רגיל שאלמלא חוק יסוד זה או חוק היסוד שבוטל כאמור בסעיף , 9 היו תקפות ערב תחילתו של חוק יסוד זה יעמדו בתוקפן עד יום א' בניסן התשס"ב 14 ) במרס ( 2002 אם לא בוטלו קודם לכן , ואולם פירושן של ההוראות האמורות ייעקל , נדלה הוראות חוק י 0 ל 7 זה " . ( ההדגשה שלי - י' ( . 'ר גישה זו , כי יש לפרש '' דין ישן" בהתאם להוראות חוקי היסוד החדשים , נקלטה גם בהקשר של חוק יסוד : כבוד האדם וחירותו . ראו בש"פ 537 / 95 גנימאת נ' מ"י , פ"ד מט 411-410 , 355 ( 3 > ( השופט ברק ;< בג"צ 5688 / 92 ויכסלבאוס נ' שר הביטחון , פ"ד מז 827 , 812 ( 2 > ( השופט ברק ;< דנג"צ 4466 / 94 נוסייבה נ' שר האוצר , פ"ד מט 86-85 , 68 < 4 > ( השופטת דורנת . 178 השאלה בדבר מעמדה החוקתי של הזכות לחינוך הושארה בצריך עיון גם בעניין יתד , לעיל הערה , 56 בע' 179 . 843-842 על רוב הבעיות לא נעמוד במסגרת מאמר זה .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help