sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:585

כללי ובזכות לחינוך באופן ספציפי , ולכן ראוי לבחון אותה מנקודת המבט של זכויות האדם . מנקודת מבט של הזכות לקבל חינוך ניתן להעלות שני טעמים לקיומה של חובת חינוך : לטעם הראשרן אופי פטרנליםטי . הזכות לקבל חינוך חשובה עד כדי כך שאין לתת לבעל הזכות את הכוח לוותר עליה , ולכן מטילים עליו חובה לממש את זכותו . לא בכדי החוק מטיל בדרך כלל חובת חינוך על ילדים ונערים , שכן ההצדקה הפטרנליסטית חזקה יותר כאשר בעל הזכות הוא ילד שאינו בר דעת עדיין . עם זאת , הטיעון הפטרנליסטי יכול להיות בעייתי יותר כאשר בעל הזכות ונשוא החובר , חינו מבוגר בר דעת . הטעם השני- נעוץ בצורך להגן על הילד מפני הוריו . הצדקה זו מתייחסת לילד במובחן מהוריו , ובהתאם לה , חובת החינוך באה להגן על זכות הילד לקבל חינוך מפני הורים , אפוטרופסים או מעבידים אנוכיים וקצרי ראות הרוצים למנוע מהילד את האפשרות לממש את זכותו לקבל חינוך . כאשר מתייחסים לילד במובחן מהוריו , ניכר שחובת החינוך אינה רובצת על בעל הזכות ( הילד , ( אלא על הוריו ( ובמקרים נדירים יותר על אפוטרופוסים או מעבידים . ( בהטילו חובת חינוך , המחוקק מטיל על הורי ילד את החובה לדאוג שהילד ילמד אף אם הם , ההורים , אינם רוצים בכך . המחוקק מבטיח את זכותו של הילד לקבל חינוך . גישה זו באה לידי ביטוי בחקיקה הפוזיטיבית שאינה מטילה חובות על הילד , אלא דווקא על הוריו , כלומר , מטילה על ההורים אחריות לקיום זכותו של הילד לקבל את חינוכו . ג . הזכות לקבל חינוך במישור החקיקה הרגילה . 1 כללי לזכות לקבל חינוך יש אופי פוזיטיבי , ומשמעותו היא זכותו של הפרט למימון החינוך 60 ס' גולדשטיין "הזכות לחינוך" זכויות האדם והאזרח בישראל - מקראה > ט' בן גל ואח' עורכים , תשנ"א , כרך ג < 61 . 568 , 567 קליינברגר , לעיל הערה , 21 בע' 62 . 227-226 שם , שם . 63 שם , שם . 64 שם , שם . 65 זד , המצב גם בישראל על פי חוק לימוד חובה .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help