sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:582

העליון מעמד חוקתי לזכות . בשל סיבה זו וכן בשל הסיבות שפורטו בתחילת המאמר , לא נרכז את הדיון בזכות זו . . 3 הזכות לשוויון בחינוך מתוך עקרון השוויון הכללי נגזרת הזכות השווה של כל פרט ליהנות מהזכות לחינוך . בכתיבה על זכויות בחינוך זכות זו קרויה "הזכות לשוויון . "בחינוך בישראל קיימות חקיקה 50 ע"א 2266 / 93 פלונים נ' פלוני , פ"ד מט 235 , 221 < 1 > ( להלן : עניין פלוני : ( "זכותם של הורים לגדל ולחנך את ילדיהם כראות עיניהם היא ך כרת חוקתית י 0 ז 7 יח ,. זכות טבעית הטבועה ועולה מן הקשר בין הורים לצאצאיהם . המסגרת המשפחתית אינה עומדת נצל המערכת החוקתית , אלא היא חלק אינטגרלי ממנה . במסגרת היחידה המשפחתית נתונות להורים זכויות המוכרות על י 7 י המשפט החוקתי והמ 1 גנ 1 ת על י 7 יל . זכותם של הורים להחזיק בילדיהם ולגדלם , על כל הכרוך בכך , היא זכות חוקתית טבעית וראשונית , בבחינת ביטוי לקשר הטבעי שבין הורים לילדיהם ... זכות זו באה לידי ביטוי בפרטיות ובאוטונומיה של המשפחה : ההורים אוטונומיים בקבלת החלטות בכל הנוגע לילדיהם - חינוך , דרך חיים , מקום מגורים וכדומה , והתערבות החברה והמדינה בהחלטות אלה היא בבחינת חריג שיש ליתן טעם להצדיקו " . ( ההדגשות שלי - י' ( . 'ר כן ראו את פסק הדין המחוזי עת"מ ( ת"א ) 1294 / 01 בית ספר עתיד נ' משרד החינוך ( טרם פורסם , ( תקדין מחוזי , 830 ( 3 ) 2001 בסעיף 20 לפסק דינו של השופט גרוניס , שם הוא מצטט את דבריו של הנשיא שמגר בעניין פלוני , שם . 51 לדיון בזכות להשפיע על תוכני החינוך בישראל ראו רבין , לעיל הערה , 1 בע' 111 ואילך . 52 הזכות לשוויון מהווה עקרון יסוד עצמאי . הדיון בהצדקות להכרה בזכות היסודית לשוויון חורג מענייננו . על הזכות לשוויון באופן כללי ראו רובינשטיין ומדינה , לעיל הערה , 25 בע' 271 ואילך . 53 ראו סעיף > 5 א ) לחוק זכויות התלמיד , 2000-א"תשס ( להלן : חוק זכויות התלמיד ;( סעיף > 3 ב < לחוק לימוד חובה , 1949-ט"תש ( להלן : חוק לימוד חובה ;( סעיף 9 לכללי המועצה להשכלה גבוהה ( הכרה במוסדות , ( ; 1964-ד"תשכ סעיף 6 לחוק שיווי זכויות האישה , , 1951-א"תשי הקובע שוויון לנשים גם בהקשר חינוך והשכלה , וכן חוק חינוך מיוחד , תשמ '' 1988-ח ( להלן : חוק חינוך מיוחד , ( שאינו מאזכר במפורש את עקרון השוויון בחינוך , אך תכליתו הכללית הינה קידום השוויון בחינוך ילדים בעלי צרכים מיוחדים . הוראות אלה אין בהן כדי להקיף את כל ההיבטים של נושא השוויון בחינוך . לשם השלמה ניתן לפנות להוראות חוק המעגנות את עקרון השוויון באופן כללי או למגזרים מסוימים ללא התייחסות

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help