sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:500

אחרות , לא נקבע בסיס לעדכון עלותו של ד , םל בהיבט זה , ושאלת העדכון של עלות הסל נותרה פתוחה מדי שנה למקח וממכר תקציבי . ניתן להעיר כי התמקדותו של בג"צ בסוגיית שיקול הדעת המנהלי , במיוחד בעתירה השלישית , מחטיאה את העובדה שהעתירה נוגעת בהיבטים מרכזיים של הזכות לבריאות ( עובדה שלא נעלמה מעיני בג"צ כפי שעולה מפסק הדין בעתירה הראשונה . ( מאחר שבפסק דינו בעתירה הראשונה שב השופט חשין והדגיש עד כמה אין העדכון של עלות סל הבריאות לאור מדד יוקר הבריאות מספק , ועד כמה חשובה לאור זה הוראת סעיף ) 9 ב , < 3 >< ניתן לתהות מדוע , כאשר הגיע הנושא שוב לפתחו של בג '' צ ואחרי שתוקנו הפגמים הריוניים , נעלם / נאלם כמעט מפסק הדין בעתירה השלישית כל השיח המהותי על הזכות לבריאות , ונשאר על כן המצב שבו מימון הסל תלוי בתקציב השנתי שנקבע מדי שנה בשנה . המילים הרמות של בג"צ על הזכות , שהופיעו בפםק הדין בעתירה הראשונה והיתרגמו לסעד פרוצדורלי בלבד , נעלמו בפסק הדין בעתירה השלישית , שבו נמנע בג"צ מלהיכנס בעובי הקורה , ונתן פסק דין קצר בהרבה , פורמליסטי בעיקרו , מבלי שיסביר מדוע הוא דוחה את הטענה שהחלטת השרים לדחות את המלצותיה של מועצת הבריאות אינה סבירה . דווקא בפסק הדין שבו בחר להכריע בדרך פרוצדורלית בחר השופט חשין לדבר גבוהה על הזכויות שבנידון . לעומת זאת , בפסק הדין לאחר תיקון הפגמים הריוניים , שבו נפתח הפתח לבחינה מהותית של החלטת השרים - כפי שנרמז בפסק הדין הראשון כי יהיה מן הראוי לעשות אחרי בחינת השלב הפרוצדורלי - עבר בית המשפט לשיח פורמלי וקצר . הסוגיות שנידונו בפסקי דין אלה נוגעות בעדכונה של עלות הסל . עם זאת , דחייתן משליכה לא רק על הבעיה של מימון הסל הקיים ההולך ומתייקר , אלא גם על האפשרות למצוא מימון להרחבת הסל ועדכונו . בהקשר זה נותרנו עם המנגנון שנוצר לאחר החוק ולמן . 1998 זה מנגנון המשאיר לשרים שיקול דעת רחב להתחשב או לא להתחשב בהמלצות הוועדה לעדכון סל הבריאות . שני גורמים שלובים יכריעו לגבי הכנסת תרופות וטכנולוגיות חדשות : התקציב שיעמידו הממשלה והכנסת לרשות הוועדה והמלצות הוועדה > אם יאומצו על ידי שר הבריאות , שיפעיל לגביהן את סעיף > 8 ב < לחוק . ( מנגנון קבלת החלטות שלוב זה הוא המנגנון העיקרי להכרעה בשאלה מה ייכלל במסגרת סל הבריאות . הדעות לגבי המנגנון חלוקות . יש המצביעים על כך שמדובר בתהליך מסודר , מובנה ומאוזן , שכולל פרסום קול קורא להגשת בקשות להכללת טכנולוגיות חדשות וסריקה של תרופות שיש לשקול את הוספתן לסל , הערכת נתונים על ידי צוות מקצועי וכן קביעת סדרי עדיפויות וקבלת החלטות על ידי ועדה ציבורית . סדרי העדיפויות נקבעים על סמך תהליך של הערכת טכנולוגיות , הכולל ביצוע הערכה קלינית , אפידמיולוגית וכלכלית , תוך התחשבות בשיקולים אתיים , חברתיים , חוקיים ופוליטיים . אשר על כן מדובר במנגנון שמביא

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help