sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:499

מסכימים כי מדד יוקר הבריאות אינו מספיק להדבקת הגידול הריאלי בהוצאות של הקופות , קבע בית המשפט כי טענת הקופות שיש להן זכות כלפי המדינה לקבל מימון נוסף ראויה להישמע . אולם בית המשפט לא הרחיק לכת עד כדי הטלת חובה על המדינה לממן את קופות החולים כבקשתן וכעולה מהמלצותיה של מועצת הבריאות , והסתפק בקביעה שהשרים חטאו לחובה המוטלת עליהם לשקול כנדרש את המלצותיה של מועצת הבריאות . לאחר שהשרים לא סיימו לעשות כחובתם זו כעבור כארבעה חודשים , עתרה שירותי בריאות כללית שוב לבג"צ , אך עתירה זו נמחקה לאחר שהתברר כי הרשויות החלו לפעול בנושא . לבסוף הגיעה עתירה שלישית בעניין לבג"צ בטענה כי שר האוצר ושר הבריאות לא שקלו כהלכה את המלצותיה של מועצת הבריאות . העותרים ביקשו שבג"צ יצווה על השרים לקיים את אותן המלצות ככתבן וכלשונן . ביולי 2002 דחה בג"צ את העתירה לאחר שהשתכנע כי החלטותיה של מועצת הבריאות נשקלו לגופן , ולנוכח העובדה שמועצת הבריאות היא יועץ בלבד , ועמדותיה בעניין הצורך לשנות את המבנה של מדד יוקר הבריאות הינן המלצות גרידא . בפסק דין זה נמנע בג"צ מלהיכנס לבחינה של גוף העניין . יש להדגיש כי עתירת קופות החולים לא היתד , פרוצדורלית גרידא : העותרים ביקשו שיוצהר כי הסיכום שנעשה בין השרים באשר לדרך העדכון של עלות סל הבריאות ( שדחה למעשה את הצעת מועצת הבריאות ) ושאושר על ידי הממשלה הינו בלתי סביר וחורג ממתחם הסבירות , ועל כן בטל או ראוי להתבטל . כאמור , בית המשפט בחר לא להתערב , והדגיש ששיקול הדעת הוא של השרים , וכי לא הוכח שהם הפרו את אחד העקרונות המצדיקים התערבות של בית המשפט . נוסף על כך העיר בית המשפט כי טענות העותרים כלליות באופיין . פסק הדין אכן הזכיר את ההסכם שנעשה בין שרי האוצר והבריאות , בספטמבר , 2001 בנוגע לעדכון עלותו של סל הבריאות , אך לא בחן את ההבדל המהותי בין הסכם זה לבין השיטה שביקשו העותרים כי הממשלה תאמץ לאור המלצותיה של מועצת הבריאות : ההסכם קובע תוספות לבסיס הסל לשנת , 2002 אך מדובר בשיעור תוספת קטן מזה שנקבע בשנים קודמות . אומנם , נקבעה בו תוספת גם לשנים 2003 ו 2004 בגין שינויים דמוגרפיים , אך לגבי תוספת בגין טכנולוגיות חדשות נקבע בהסכם כי שיעור התוספת בגינן ימשיך להיקבע כפוף ליכולות התקציביות של המשק וסדרי העדיפויות של המדינה . במילים 158 בג"צ 6187 / 01 שירותי בריאות כללית נ' שר האוצר , > לא פורסם 159 . < בג"צ 9113 / 01 שירותי בריאות כללית נ' שר הבריאות , פ"ד נו 160 . 521 < 5 > ראו ש' סבירסקי ואח' "מבט על הצעות חוק התקציב וחוק ההסדרים לשנת " 2002 מרכז אדור , . ( 2001 )

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help