sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:471

ורכישת מכשירי שיקום ) נקבע בסעיף > 69 א < לחוק כי משרד הבריאות הוא האחראי למתן השירות . כל ניתוח של חוק ביטוח בריאות חייב להתחיל בסעיף , 1 הקובע כי ביטוח הבריאות הממלכתי יהא מושתת על עקרונות של "צדק , שוויון ועזרה . "הדדית ניתן לאתר במבנה הבסיסי של החוק , כפי שנחקק בשנת , 1994 את קיומם של יסודות אלה : החוק בנוי על עיקרון של זכאות אוניוורסלית ( כל תושב זכאי לשירותי בריאות - סעיף > 3 א , « כאשר בסיס היחסים המשולשים תושב-קופת חולים-מדינה בנוי על הפרדה בין היחסים הכספיים ליחסים הטיפוליים : בין התושב לקופת החולים קיים יחס שעיקרו זכאות התושב לשירותי בריאות מצד קופת החולים שבה הוא רשום ( סעיפים > 3 א < ו ) 3 ג . « בין קופת חולים למדינה קיים יחס שעיקרו חובת המדינה לממן את סל שירותי הבריאות ( סעיף > 3 ב . « בין המדינה לתושב קיים יחס שעיקרו חובת התושב לשלם דמי ביטוח בריאות ( סעיף . ( 14 ניתן אם כן לראות כי במבנה של היחסים המשולשים יש ניתוק בין היחסים של תשלום דמי ביטוח בריאות ( תושב <— מדינה , ( קבלת שירותי הבריאות ( קופות חולים & - תושב , ( ומימון שירותי הבריאות ( מדינה < r- קופות חולים . ( בבסיסו של מבנה זה נמצא הניתוק החשוב שהחוק מבטיח בין תשלום בעד ביטוח בריאות לבין קבלת שירותי הבריאות : התשלום מוטל כמם פרוגרסיבי - חובת התושב לשלם דמי ביטוח בריאות למוסד לביטוח לאומי בשיעור של 4 . 8 % מהכנסתו ( סעיף 14 לחוק . ( כביטוי לפרוגרסיביות של המס נקבע גם בתקנות כי דמי ביטוח הבריאות ייגבו בשיעור מופחת של 3 . 1 ° 0 / בלבד מאותו חלק מן ההכנסה שאינו עולה על סכום מופחת ששוויו 50 % מהשכר הממוצע במשק . מס זה , יחד עם מקורות מימון נוספים , מהווה בסיס למימון מערכת הבריאות ( סעיף 13 לחוק , ( וקבלת שירותי הבריאות אינה אמורה להיות תלויה בעיקרה בתשלום . בדרך זו , הקשר בין היכולת לשלם בעד שירותי הבריאות לבין קבלתם מנותק . זו תפיסה שעולה בקנה אחד עם הגנה ראויה על הזכות לבריאות , מאחר שהיא יוצרת נגישות שוויונית לבריאות : על פי גישה זו , ההנאה מהבריאות אינה מותנית באפשרות לשלם בעד שירותי הבריאות , אלא אמורה להיות שוויונית לכולם לפי הצורך 93 מדובר בשירותים שסיפק משרד הבריאות לפני חקיקת החוק . עם זאת , הכוונה בעת חקיקת החוק היתה להעביר אותם בהמשך לאחריות קופות החולים . הדבר טרם נעשה . ראו שלו , לעיל הערה , 4 בעי 94 . 157 תקנות ביטוח בריאות ממלכתי ( שיעורים מופחתים של דמי ביטוח בריאות , ( . 1995-ה"תשנ ראו שלו , שם , בע' . 204

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help