sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:433

נוסף להוראות החוק המסמיכות את בית הדין לעבודה להוציא צו עשה או להעניק פיצויים בגין הפרת הוראות החוק . . 4 שונות ככל שהאו"ם מתקדם ביישום האמנה בדבר זכויות חברתיות , כן מתבדרות סוגיות מעשיות הקשורות לאכיפה . כך , למשל , לעניין 1 כלל / העמ דהי כעיקרון , הזכות לקבלת סעד צריכה להינתן הן לפרט והן לקבוצות . מתן מעמד בבית משפט לקבוצות יכול להיות בעייתי בשל הקושי להגדיר או לזהות . "קבוצה" אגב הדיון בתוכן הזכות לתנאי קיום נאותים עמדתי על כך שהסמנים למדידת "צרכים אנושיים" יכולים לסייע באיתור קבוצות נפגעות . מכשיר זה יכול להועיל לגבי קבוצה שקיימים נתונים על אודותיה . אך הוא לא יועיל לגבי קבוצה שמעמדה כקבוצה פגיעה מועלית על ידיה לראשונה , למשל צמוד לטענה כי המדינה אינה ממלאת את החובה להתייחס אליה בתור שכזו ואפילו אינה אוספת נתונים על אודותיה . לצורך הדגם המוצע , יופעלו במקרה כזה המכשירים הרגילים : כל שיטת משפט וגישתה לעניין זכות העמידה בהליכים שיפוטיים בכלל ובהליכים בעלי אופי חוקתי בפרט ; כעיקרון , הדרך שבה בתי המשפט נוהגים בכל שיטת משפט בתחום הזכויות האזרחיות צריכה להנחות אותם גם בתחום הזכויות החברתיות , והזכות לתנאי קיום נאותים בכלל זה . כלל נוסף שמוצע לאמץ הוא שיש להגן על קורבנות של פגיעה בזכות לתנאי קיום נאותים . אלה צריכים להיות חסינים בפני התנכלות להם בעקבות עמידתם על זכויותיהם , ואין להפוך את פגיעתם בזכויותיהם כעילה להטלת אחריות פלילית . הדוגמה הנפוצה היא של דרי רחוב . אין להתמודד עם בעיה חברתית זו בדרך של הפיכתם לעבריינים . לסיכום , ניתן לנסח כלל פשוט ובעל תחולה רחבה . כל מכשיר שקיים בשיטת משפט מסוימת לצורך יישום זכויות אזרחיות ופוליטיות צריך להיות מופעל גם לצורך יישום זכויות חברתיות בכלל והזכות לתנאי קיום נאותים בפרט . כך לעניין הכרה בזכויות לסעדים אזרחיים , כגון פיצוי והשבה , וכך גם לעניין קיומם של סעדים מנהליים ומנגנוני בקרה ואכיפה , כגון , "מבקר" "נציב קבילות" ו"נציבות זכויות אדם" . הטוען להבדל בין הזכויות השונות לעניין זה - עליו ההוכחה . 77 הנחיות מאסטריכט , לעיל הערה , 2 פסקות 20 ו 78 . 22 הנחיות מאסטריכט , שם , פסקה 79 . 21 שם , פסקה . 23

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help