sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:412

הפרה של חובות המדינה לפי האמנה בדבר זכויות חברתיות יכולה להתרחש במעשה או במחדל . ועדת האו"ם לאמנה בדבר זכויות חברתיות מספקת דוגמות רבות לכך : מעשים " , מעשה חקיקה או תוכנית מנהלית המבטלים זכויות קיימות , השוללים זכויות מקבוצות או פרטים או שיש בהם הפליה אסורה ( למעט העדפה מתקנת ;( אמצעים רטרוגרסיביים ; הפסקת תהליך של התקדמות הדרגתית למימוש זכות ( למעט במקרה של כוח עליון ;( מחדלים : הימנעות מתיקון חקיקה או תוכנית מנהלית הסותרים את הוראות האמנה ; הימנעות מאכיפה של חקיקה או תוכנית ליישום זכות מוגנת ; הימנעות מהתערבות רגולטיבית למניעת פגיעות של פרטים בזכויות המוגנות ; הימנעות מניצול כל המשאבים הלאומיים הזמינים לטובת קיום חובות המדינה לפי האמנה ; הימנעות מניטור ( monitoring ) בתחום יישומן של הוראות האמנה ( לרבות פיתוח סמנים וכלים סטטיסטיים מתאימים ;( דחיית פעולה שביצועה מחויב באופן מיידי . על אף הניסיון להגדיר את חובות המדינה , נותר תחום שבו מושאר במכוון ש ק 1 ל-דעת רחב לגבי בחירת האמצעים . ראינו שהיעד הוא הבטחת דיור נאות . יש ממשלה שתעדיף להקים מאגר של דיור ציבורי להבטחת קורת גג לנזקקים ; אחרת תבחר בהפניית הפרט לשוק ומתן סיוע בשכר דירה או אפילו חלוקת שוברי זכות . ( vouchers ) שתי הדרכים כשרות . חופש הפעולה חיוני לאופי האוניוורסלי של הזכות . דגם של זכות אוניוורסלית חייב להתאים לממשל קפיטליסטי , סוציאליסטי או מעורב . התבוננות אמפירית מלמדת כי הצלחות כמו גם כשלונות נרשמו עד כה במדינות שונות - בעלות מבנה פוליטי ריכוזי או מבוזר , בעלות מבנה כלכלי של שוק חופשי או לא , בעלות מכוונויות מדיניות מסוגים שונים . חופש הפעולה המושאר למדינה במישור הבינלאומי יכול להיות מתורגם בדגם שלנו לשיקול דעת של הממשלה במישור הפנימי . אף שהעיקר הוא התוצאה , יש טעם למנות סוגים של אמצעים אפשריים להגיע אליה : אמצעי הגנה על הפרט מפני פגיעה של הזולת , יהיה זה פרט , תאגיד או רשות של המדינה . עוני קיצוני יכול להיגרם על ידי הפרעה להנאה מרכוש או ממשאבי טבע , על ידי עושק או ניצול של חולשה כלכלית . הדינים המגינים על הצרכן מפני מונופולים , האיסור הפלילי על סחיטה , ניצול ועושק , כללי המשפט הפרטי בדבר גזל , עושק והיעדר תום לב , כללי הגנת הדייר , הגבלות מן היושר בעניין פינוי דירת מגורים , דיני 28 הנחיות מאסטריכט , לעיל הערה , 2 פסקות 14 ו . reports since 1989 1992 Report of Special Rapporteur , supra note 15 . Also see preceding yearly 29 . 15

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help