sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:404

יא . שיעור האנשים מתחת לקו העוני 50 ° 0 /> מהכנסה פנויה הציונית למשק בית . ( לגבי מרכיב הדיור ניתן להגיע לפירוט נוסף תוך הסתייעות בהערה פרשנית ( Comment General ) מם' 4 של ועדת האו"ם לאמנה החברתית שחוברה בשנת 1991 והוקדשה לנושא זה . לפי הערה זו : א . הגדעק ד'נ ^ עדי של הזכות לדיור הוא - קןדל / גג , במובן הבסיסי של מקלט . ב . אולם הזכות אינה רק לדיור , אלא ל"דיור . "נאות זו הזכות "לחיות במקום כלשהו בבטחה , בשלום ובכבוד" ( פסקה 7 להערה . ( באופן מפורט יותר , ההערה קובעת כי "דיור נאות" הוא אומנם מושג תלוי תנאים תרבותיים , כלכליים , אקלימיים ואקולוגיים , אבל ישנם ממדים אוניוורסליים , ואלה הם : ביטחון משפטי בהחזקה בדיור ( הגנה מפני פינוי בלתי חוקי או שרירותי ;( קיומם של שירותים , עזרים ותשתיות חיוניים לבריאות , לבטיחות , לתזונה ולרווחה : מי שתייה נקיים , מקור אנרגיה לבישול , חימום , תאורה , סניטציה ואמצעי רחצה , כלים לאגירת מזון , פינוי אשפה וקרבה לשירותי חירום ; מגורים בני דיור : הגנה מפני גשם , לחות , חום , רוח , סכנות בטיחותיות , מגפות ; לגבי מגפות ההנחיה מפנה לסטנדרטים המפורטים שפיתח ארגון הבריאות העולמי . נגישות למגורים : מימד זה חשוב במיוחד לאנשים עם מוגבלות , לקשישים ולשאר הקבוצות המודדות בכל חברה . מימד זה משליך גם על תחום התכנון והבנייה ותכנון הערים . התאמה תרבותית של הדיור : ככל שצורת הבנייה ומאפייניה חיוניים לביטוי התרבותי של הפרט . יש בכל אלה כדי לצקת תוכן אימהי במושג "רמת חיים , "נאותה אולם חסר עדיין מימד :-תיכמו יפה לומר שרמת חיים נאותה אינה מתיישבת עם שיעור גבוה של עניים ודרי רחוב ; הנוכל לומר גם מהו השיעור שמתחתיו נקבע כי הפרטים בחברה נפגעים בזכויותיהם ? ראשית , כוחם של האינדקסים המוזכרים לעיל הוא בכך שהם מכוונים למדידה דיפרנציאלית לפי קבוצות אוכלוסייה . זה כלי חיוני לאיתורן של אוכלוסיות מללדלי ; אל אוכלוסיות בסיכון לקיפוח . נזכור שחלק מכל זכות אדם הוא יישום שוויוני שלה . עיקרון זה מעוגן בסעיף 2 לאמנה בדבר זכויות חברתיות , ועיקרון דומה מצוי בכל אחת מאמנות זכויות 16 ראו לעיל הערה , 2 הערה פרשנית 17 . 4 על זכויות חברתיות של אנשים בעלי מוגבלות ראו נ' זיו "אנשים עם מוגבלויות - בין זכויות חברתיות לצרכים , "קיומיים המתפרסם בקובץ זה .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help