sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:345

לזכות לרמת חיים נאותה כפי שזו התפרשה על ידי הוועדה . למעשה , הוועדה ציינה במפורש , בעת שעסקה בבחינת דו"ח ישראל בנוגע למצב הזכויות בשטחה , כי ישראל מפרה את האמנה בנוגע לתושבי הכפרים הלא מוכרים בכך שהיא מונעת מהם גישה לשירותים אנושיים בסיסיים . מכאן שאי הפעלת הסמכות השלטונית להורות על חיבורם של כפרים אלה , גם טרם הושלם הליך אישורם , מהווה חריגה מסמכות , וזאת לאור הדרך שבה יש לפרש את החוק המסמיך . ו . סיכום טענתי במאמר זה שקיים פער בין מעמדן של הזכויות החברתיות במשפט הבינלאומי לבין מעמדן במשפט הישראלי . פער זה , הנובע בעיקרו מן הנסיבות ההיסטוריות של התפתחות זכויות האדם , מחייב תיקון באמצעות ייבוא כללים רלוונטיים של המשפט הבינלאומי אל תוך המשפט הישראלי בהתאם לכללי הקליטה הקיימים . שימוש מושכל בכללים הקיימים - בכלל הקליטה שלפיו המנהג הינו חלק מן הדין המקומי ובכלל הקליטה שלפיו קיימת חזקת התאמה פרשנית המחייבת פרשנות של חוקים מקומיים בהתאם להתחייבויותיה הבינלאומיות של ישראל - יאפשר הסתמכות על זכויות חברתיות המוכרות על ידי המשפט הבינלאומי , על הגדרתן שם , לפני בתי משפט ישראליים . עולה מן האמור כי יש לקרוא אל תוך שיח זכויות האדם בישראל זכויות כגון הזכות לבריאות , הזכות לעבוד , הזכות לרמת חיים נאותה והזכות לחינוך . יתר על כן , יש להשתמש בעבודה הפרשנית המקיפה שעשו גופים בינלאומיים , ובראשם ועדת האו"ם לזכויות כלכליות , חברתיות ותרבותיות , ליציקת תכנים קונקרטיים בזכויות החברתיות ולאיזון בין הצורך להגן על האינטרסים שבבסיס הזכויות לבין הקשיים התקציביים הכרוכים ביישומן המלא . נראה כי מהלך פרשני כזה על ידי בתי המשפט הישראליים יתרום תרומה של ממש לקידום ההגנה על זכויות חברתיות בישראל . עם זאת , המהלך החוקתי יושלם רק עם השלמת חקיקתם של חוקי היסוד שישוו את מעמדן של הזכויות החברתיות לזה של הזכויות האזרחיות . בכך תציב ישראל את עצמה בשורה אחת עם המדינות המתקדמות ביותר בעולם , המעניקות rmpn 191 . Concluding Observations : Israel , supra nole 97 , at paras . 26-28 190 התכנון והבניה ( חיבור מבנה לתשתיות לפני השלמת תנאי ההיתר , ( . 1991-ב"תשנ

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help