sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:326

in the present Covenant by all appropriate means , including particularly the view to achieving progressively the full realization of the rights recognized ( ההדגשות שלי - י' ש adoption of legislative measures . " ב < קצב יישום - בניגוד לאמנה בדבר זכויות חברתיות , המטילה על המדינות החברות חובה מיידית להתאים את המצב בשטחן לסטנדרט הקבוע באמנה , אמנה זו מציגה סטנדרט רצוי שהמדינות נדרשות להתקדם אליו בהדרגה - באופן פרוגרסיבי ( כשקצב ההתקדמות תלוי בכמות המשאבים הכלכליים העומדים לרשות המדינה ;( > ג < בחירת אמצעים - האמנה מותירה בידי המדינות החברות את ההחלטה , על פי שיקול דעתן , באילו אמצעים לנקוט על מנת להתקדם אל עבר השגת יעדי האמנה . ( האמנה ממליצה אומנם על אימוץ חקיקה מתאימה , אך אין היא מחייבת זאת ( . במילים אחרות , האמנה מציבה במקרים רבים דרישה תוצאתית , ומותירה בידי המדינה את בחירת הדרך אל התוצאה . " סייג נוסף , המגביל הגבלה נוספת את היקף ההגנה על הזכויות החברתיות , מצוי בסעיף 4 לאמנה . סעיף זה קובע כי המדינות החברות רשאיות להגביל את הזכויות על פי חוק לשם קידום הרווחה הכללית בחברה דמוקרטית ( ובלבד שההגבלה מתיישבת עם אופי הזכות . ( קריאה ברוח זו של סעיפי האמנה בדבר הזכויות החברתיות ( כמו גם של סעיפים דומים במסמכים מקבילים (" מובילה לשני קשיים עיקריים - תיאורטיים ומעשיים - המעמידים בסימן שאלה את הלגיטימיות והאפקטיביות של המשטר המשפטי הקבוע באמנה . ראשית , עקרון היחסיות חותר תחת רעיון האוניוורסליות של זכויות האדם . על פי רעיון אחרון זה , כל אדם , באשר הוא , זכאי ליהנות מ"סל בסיסי של . "זכויות והנה , האמנה בדבר זכויות חברתיות מנציחה למעשה מצב שבו אנשים המתגוררים במדינות עשירות זכאים בפועל לזכויות רבות יותר מאנשים המתגוררים במדינות עניות . מצב דברים זה מקבל ביטוי מפורש גם בשני מקומות נוספים באמנה : סעיף ( 3 ) 2 לאמנה מתיר למדינות מתפתחות להגביל את הענקת הזכויות החברתיות בשטחן לאזרחי המדינה בלבד ( בעוד מדינות מפותחות מחויבות , ככלל , להעניק הגנה לכל אדם המצוי בשטחן , ( וסעיף 14 לאמנה מתיר למדינות עניות במיוחד להנהיג חינוך יסודי חינם בשטחן , 118 לדיון באופי התוצאתי של האמנה , ראו : 119 . Craven , supra note 11 , at p . 107 ראו סעיף 22 להכרזה האוניוורסלית בדבר זכויות האדם וסעיף 4 לאמנה בדבר זכויות הילד .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help