sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:223

. 2 אדישותם והסתייגותם של השחקנים השלטוניים הציבוריים האחרים ( נוסף לכנסת ) במכלול הגורמים המסבירים את אי ההצלחה בחקיקתו של חוק יסוד : זכויות כלכליות חברתיות היו השפעות מעכבות גם לרשות המשפטית , לקהילייה האקדמית ולחברה האזרחית . אדון בקצרה בהשפעות אלה , תוך הפניה לביקורת עצמית שנשמעה מתוך הקהיליות הנוגעות בדבר . ( א ) הרשות השופטת : המינוריות של המערכת המשפטית ( עד שעמדה על המשמעות ) " בית המשפט , כרשות של המדינה , צריך להיות מונחה על ידי ערכי הדמוקרטיה , ובו בזמן גם לקדם ערכים אלה ... בעיקר הוא מפתח ומטפח את זכויות האדם . אולם , יד על הלב , האם הוא אינו עושה זאת על חשבון ערכים אחרים ? עיקר המאמץ של בית המשפט , המקום הראשון בסולם העדיפויות ניתן לזכויות האדם . כך בפרקטיקה . יותר מכך ברטוריקה . אכן , זכויות האדם ראויות לעמוד בראש סולם העדיפויות . אולם התפיסה של הדמוקרטיה כמשטר המגן על זכויות האדם היא תפיסה חד מימדית . תפיסה ראויה של הדמוקרטיה צריכה להעמיד בראש סולם העדיפויות , בצד זכויות האדם , גם את רווחת האדם ואת הצדק החברתי . תפיסה זאת ראוי לה שתבוא לידי ביטוי ברור יותר גם בפרקטיקה וברטוריקה של בית המשפט " . הביקורת על חוסר פעילותו של בית המשפט העליון בתחום קידום הזכויות החברתיות הכלכליות ( לעומת ההערכה הרבה למעמדו , ולהשפעתו על עיצוב זכויות האדם , הדמוקרטיה והשיח הציבורי בתחומים אחרים ) נשענת על טיעונים אחדים : < 1 > הכרזה על "מהפכה חוקתית" ביחס למצב חקיקתי שלא כלל ואינו כולל עדיין את הזכויות החברתיות הכלכליות . 82 התיאוריות של "רשתות מדיניות" ( Networks ) מציעה הסברים לגבי האופי שבו משתתפי הרשת מובילים שינוי במדיניות או המשכיות של המדיניות הקיימת . ראו : . XLVII Political Studies ( 1999 ) 691-709 P . Anthony "Internationalized Policy Environments and Policy Network Analysis " W . D . Coieman & 83 בג"צ 164 / 97 קונטרס נ' משרד האוצר , פ"ד נב , 359-358 , 289 < 1 > דברי השופט זמיר . 84 הטבעת החותם של ברק באה לידי ביטוי הן במונח שהוא תבע , "מהפכה חוקתית" > סמוך מאוד לחקיקה , במאמר הראשון שפרסם מייד לאחר חקיקת חוקי היסוד : חופש העיסוק וכבוד האדם

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help