sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:209

שימוש באמצעי הסברה דמגוגיים על-ידי מתנגדי הצעת ההוק - המתנגדים לחוק יסוד : זכויות חברתיות נקטו באסטרטגיות הסברה חד ממדיות , שהצליחו להשפיע על עמדתם של חברי כנסת רבים . ראשית , הועלו טענות המזהירות מפני ההשלכות הכלכליות התקציביות הקיצוניות של חוק היסוד , וזאת בהתעלם מהכלים והאמצעים המגוונים שפיתחו האו"ם , ארגון העבודה הבינלאומי ( 1 L 0 ) ומדינות שונות והאקדמיה על מנת להגדיר ולכמת את הזכויות החברתיות הכלכליות במונחים של חובת מימון ציבורי . שנית , המתנגדים ניסו להקצין את עמדת התומכים בזכויות חברתיות כלכליות כאילו הם תומכים במשטר כלכלי חברתי שוויוני מוחלט , בעוד שהכרה בזכויות החברתיות הכלכליות אינה קריאה לחלוקה מחדש של המשאבים הלאומיים עד לכדי רמה של שוויון חברתי מלא , אלא נטילת מחויבות להבטחת רמת חיים הולמת ואפשרות לקיום אנושי לכל אלה שאינם יכולים או אינם מצליחים לעשות כן בכוחות עצמם . לבסוף , שרי המשפטים , שהתנגדו לחוק יסוד : זכויות חברתיות , טענו שהניסיון הבינלאומי והמדינתי בנושא זה מצומצם . אולם גם דרך הצגה זו של הדברים הינה מטעה : סקירת האמנות הבינלאומיות מצביעה שהן מעגנות את הזכויות החברתיות הכלכליות כזכויות שוות ערך לאלה של הזכויות האזרחיות הפוליטיות . נוסף על כך , ניתן ללמוד רבות מהפרקטיקה של מדינות אחרות באשר לאופן ההתמודדות עם האתגרים המיוחדים הנובעים מהזכויות החברתיות הכלכליות . פגיעה קשה בדמוקרטיה ורמיסת סמכות הכנסת באמצעות "חוק ההסדרים במשק - ™ "המרינה חוק ההסדרים נועד במקורו לשעת חירום בלבד ( הוא "נולד" בשנת , 1985 52 על השימוש בנימוקים של היעדר זכויות חברתיות כלכליות בחקיקה המשווה והבינלאומית וכן בהנמקות כלכליות ראו בתשובת שרי המשפטים בדברי הכנסת בעת העלאת הצעות החוק של ועדת חוקה , חוק ומשפט והצעות החוק הפרטיות . כמובן שהמתנגדים להצעת החוק מטעמים כלכליים מתעלמים מן העלות הכלכלית הכרוכה במימוש הזכויות האזרחיות הפוליטיות ( הקמת כוחות משטרה , קיום בחירות וכדומה . ( 53 ראו מאמרו של ב' מדינה "חובתה של המדינה לספק צרכים בסיסיים : מ'שיח של זכויות' ל'תיאוריה של מימון ציבורי , "' המתפרסם בקובץ זה . 54 ראו : 1 ( 1948 ) 71 Universal Declaration of Human Rights . G . A . res . 217 A ( III ) , U . N . Doc . A / 810 האמנה בדבר זכויות חברתיות , לעיל הערה fUtHtn ; June 1961 , 529 U . N . T . S . 89 European Social Charter , 18 ; 2 המתוקנת משנת 55 . ( Revised ) , 3 May 1996 , E . T . S . 163 European Social Charter : 1996 ד' נחמיאס וע' קליין "נייר עמדה מס' . 17 חוק ההסדרים : בין כלכלה ופוליטיקה" ( המכון הישראלי לדמוקרטיה , תשנ"ט . (

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help