sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:194

לעומת זאת , לפי הגישה המוצעת כאן , שיעורו של התקציב הציבורי הוא אחת הסוגיות הטעונות הכרעה ( כלומר , זד , גורם . ( "אנדוגני" אכן , שיעור התקציב מוגבל ( בהתאם לתוצר של המשק או ההכנסה הפנויה של הציבור הרלוונטי , ובהתאם להתחייבויות קיימות של הקבוצה ;( אך בהינתן מגבלות אלה , נותר עדיין מתחם רחב למדי לקביעת גובה התקציב ( ובכלל זה נטל המם ושיעור הגירעון בתקציב , כלומר הטלת נטל על הדורות הבאים . ( ההמרה של ההסכמה הלאומית מהכרה בזכויות חברתיות לתיאוריה של מימון ציבורי מאפשרת להגדיר בצורה משמעותית יותר את אופן הפעולה הרצוי בתחום המימון הציבורי . הרחבה זו של ההסכמה הלאומית מחייבת לצמצם את המידה שבה חופש הפעולה של מקבלי ההחלטות ( ושל הציבור עצמו ) מוגבל מכוחה . לפי הגישה המוצעת כאן , ניתן להסתפק בהטלת חובה כללית - שאינה ניתנת לאכיפה בדרך של ביקורת שיפוטית - לפעול בהתאם ל"חוקה הכלכלית" של הקהילה . בסופו של דבר , אני סבור כי ההכרה בזכויות חברתיות היא צעד הכרחי , אך בלתי מספיק . לשם השגת היעדים של עקביות וייצוגיות בהחלטות בדבר מימון ציבורי של מוצרים נחוצה הגדרה רחבה יותר - בדמות תיאוריה של מימון ציבורי - הגדרה של עקרונות היסוד שההפרעות החברתיות בקהילה נתונה אמורות להתקבל לפיהם .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help