sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:193

constitutional regime . " 180 the legislative outcomes , whatever they turn out to be , of a democratic ו . סיכום עמדתי היא כי ההסדרה הראויה של אופן הפעלתו של שיקול הדעת השלטוני באשר למוצרים שיש לספק להם מימון ציבורי אינה בדרך של הכרה בזכויות חברתיות דווקא - או של קביעה חוקתית כי יש לספק מימון ציבורי למוצרים ולשירותים מסוימים - ואכיפת ההסדר באמצעות ביקורת שיפוטית . הטענה היא כי תחת זאת יש להעדיף לעגן במסגרת חוקתית תיאוריה של מימון ציבורי שאינה כוללת תיאור של זכויות או של מוצרים ושירותים מסוימים , אלא תנאים כלליים - כלומר , אוסף של הכרעות ערכיות מסוימות - שבהתקיימם מוצדק , ואף מוטלת חובה , לספק מימון ציבורי . יש לשאוף לעגן תיאוריה זו במפורש במסמך חוקתי . בהיעדר עיגון כזה , יש להטיל על בית המשפט את נטל הזיהוי של התיאוריה המבטאת נכונה את התפיסה המקובלת בקהילה נתונה . עם זאת מוצע לא להעניק לתיאוריה זו מעמד מחייב מבחינה פורמלית . תכליתה של התיאוריה היא להבטיח שההכרעות החברתיות באשר למוצרים שיסופק להם מימון ציבורי יבטאו עמדה עקרונית כללית בעניין , ולא יתבססו על אינטרסים אישיים או מגזריים . הגישה המוצעת נועדה להעשיר את הגורמים הנכללים במסגרת עקרונות היסוד , האמורים להנחות את מקבלי ההחלטות , מעבר למקובל במסגרת "שיח הזכויות" הרגיל . לפי גישת הזכויות , ההסכמה הלאומית - הזוכה במעמד חוקתי על חוקי - כוללת תיאור של האינטרסים הנתפסים כחיוניים לקיומו בכבוד של אדם . האינטרסים הנמנים במסגרת זו זוכים במעמד של " זכויות , '' שמשמעותו , בהקשר הנידון כאן , הטלת חובה על המדינה להבטיח את האפשרות של כל אדם לממש אינטרסים אלה . עם זאת , לאור ההכרה בקיומן של מגבלות תקציביות , המשמעות המעשית הנודעת להכרה בזכויות היא השפעה על סדרי העדיפויות בהקצאה של התקציב הנתון . כלומר , התקציב הוא גורם חיצוני ( "אקסוגני"ג להכרעה החברתית בדבר המוצרים והשירותים שהשלטון מספק . ממילא , לפי גישה זו , כל טענה נגד אי הספקת מימון ציבורי למוצר מסוים אינה אלא תביעה לשינוי סדרי העדיפויות בחלוקת ה"עוגה" הנתונה . . Michelman , supra note 6 , at pp . 32-33 180

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help