sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:192

נוסף על כך , תיאוריה של מימון ציבורי עשויה לשמש להגברת הלגיטימיות הציבורית של החלטות הרוב בציבור או של נציגיו ברשויות השלטון . במינוח שטבע ( בהקשר רחב יותר ) רולס , ( Rawis ) התיאוריה של מימון ציבורי עשויה להוות בבחינת . ideals acceptable to them as reasonable and rational " essentials of which all citizens may be expected to endorse in light of principles and " a constitution the במילים אחרות , התיאוריה של מימון ציבורי עשויה לשמש מעין , "חוקה" שההסתמכות עליה נועדה לממש את מה שרולס מכנה . " the liberal principle of legitimacy" ככל שתתגבש ההכרה הציבורית בכך שהחלטות בדבר מימון ציבורי אמורות לבטא יישום של תיאוריה עקבית כלשהי , כן תגבר הנכונות להכריע בהתאם לאינטרסים ארוכי טווח והכרעות ערכיות עקרוניות . גישה דומה לכך , בהקשר של זכויות חברתיות , נטענה לאחרונה על ידי , Micheiman המדגיש את החשיבות של הסתמכות על " public reason" ( תנאי הדומה במהותו לדרישה להסתמך על החוקה הכלכלית של הקהילה ) כבסיס להכרעות חברתיות : citizenship , those choices will be approached by all who take part in them legislative choices bear upon the basic structural conditions of social "What we need , and all we need , is assurance that , whenever political and liberties ) might give every reasonable person a sufficient basis for accepting guarantees of everyone ' s enjoyment at all times of the core , basic negative social citizenshi p , then that confidence ( combined with formal , legal public decisionmaking over matters affecting the structural conditions of citizens could have sufficient confidence that public reason ... prevails in some conception of a complete , legitimating constitutional agreement ... If decisions must stand ready to explain the consonance of their positions with under what Raw Is calls a constraint of public reason . Participants in such . affect the result " interest in favor of others based on princi ples . Such rules of discourse inevitably they were forced to argue as if they were , excluding arguments in terms of self- ignorant about the conditions of particular individuals , including themselves . But ראו גם : . ibid , ibid 179 J . Raw Is Political Liberalism ( New York , 1996 ) 217 178 . Elster , supra note 28 ראו גם י' יונה '' יחסי דת ומדינה - גבולות הדמוקרטיה הליברלית בישראל ומגבלות הליברליזם הפוליטי" עיון מט ( תש"ס < . Away from the Courts ( Princeton , 1999 ) M . Tushnet Taking the Constitution ; 185

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help