sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:155

הזכות לשוויון וכדומה , שבית המשפט אינו נמנע מהן . אך נראה כי ההבחנה היא זו : בהקשרים האחרונים בית המשפט נכון להתבסס על תפיסות יסוד מסוימות שאותן הוא רואה כמבטאות הסכמה לאומית רחבה . לעומת זאת , טרם התבססה מסורת שניתן לאפיין לפיה את תוכנה של הסכמה לאומית ביחס להכרעות הערכיות הנחוצות באשר לשאלה לאילו מוצרים יש לספק מימון ציבורי . סיבה שנייה לריסון השיפוטי היא ההכרה בכך שלרשות המדינה תקציב נתון , ולפיכך חיובה לספק מימון ציבורי למוצר מסוים יבוא בהכרח על חשבון הספקת מימון ציבורי למוצרים או שירותים אחרים . כלומר , הטלת חובה לספק מימון ציבורי למוצר מסוים משמעה שינוי סדר העדיפויות הלאומיות , תוצאה שבית המשפט מבקש להימנע ממנה . השופט חשין ציין בהקשר זה כי "ביטולן של הוראות חוק תקציב והוריה על חלוקה שונה של כיכר התקציב ... עלולה להביא לפעילות מעין קליידוסקופית . ] ... אין בידי בית המשפט כלים לשם ] בחינת שיקול הדעת של הכנסת בחקיקתו של חוק התקציב" . מכאן הקושי לאכוף את ההגנה 70 ראו מונדלק , לעיל הערה , 1 בעי , 77-76 בהערת שול"ם ; 22 יי לבנת "ביקורת קומוניטריאנית על בג"ץ 205 / 94 נוף נ' שר הביטחון" משפטים לא ( תשס '' א ) . 244 , 219 71 ראו , למשל , בג '' צ 3472 / 92 ברנד נ' שר התקשורת , פ '' ד מז : 152 , 143 < 3 > "החקיקה שלנו , ככלל , אינה קובעת תקנים לרמת השירות הציבורי לו זכאי האזרח . הדבר נשאר לשקול הדעת של הרשות , הקובעת את סדרי העדיפויות והקדימויות שלה במסגרת אילוצי התקציב ; "שלה בג"צ 2376 / 01 מרכז השלטון המקומי נ' שר התרבות , המדע והספורט , פ"ד נו ; 803 < 6 > בג"צ 2868 / 90 האגודה הישראלית למניעת עישון נ' רשות השידור , פ"ד מו ; 163 < 1 > בג"צ 3954 / 91 אגבריה נ' שר החינוך והתרבות , פ"ד מה ; 472 < 5 > בג"צ 1554 / 95 עמותת שוחרי גיל"ת נ' שר החינוך , התרבות והספורט , פ"ד נ ; 15-14 < 3 > עניין עדאלה השני , לעיל הערה , 56 בע' : 184 "אין להתעלם מן הקושי הכרוך במתן צו שיחייב משרד ממשלתי להקצות כסף מתקציב השנה העכשווית לצורך עניין שלא נכלל בתקציב ; "זה בג"צ 3627 / 92 ארגון מגדלי חפירות בישראל נ' ממשלת ישראל , פ"ד מז 391 , 387 < 3 > ( השופט מצא : < "חוק שלביצוען יש גם היבט תקציבי אינו יכול להתפרש במנותק מן המגבלות ומן האילוצים התקציביים . על חובת הרשות , לשמור על המסגרת התקציבית שנתחמה מראש לפעולתה , אין צורך להכביר מלים ... אך גם מקום ששאלת הנטל הכספי שהחוק מעמיס על קופת המדינה אינה מוסדרת בחוק גופו , אין הרשות פטורה מן ההתחשבות בה במסגרת שיקול הדעת הנתון לה , להתחשב בשיקולים ציבוריים כלליים , אף אם אלה חורגים מנושאי התחום הספציפי עליו היא מופקדת ... התחשבות זו הנה לגיטימית , ומחויבת המציאות בקביעת סדר הקדימויות במילוי החובות המוטלות עליה כלפי הציבור " . 72 עניין עדאלה הראשון , לעיל הערה , 64 בע' . 190

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help