sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:145

. ( choice theory במקרים שבהם ההליך הפוליטי של בחירת מקבל ההחלטות מונע החלת פיקוח יעיל על תוכן ההחלטות המתקבלות בסוגיה הנידונה כאן ( למשל , משום שהליך הבחירות מתייחס לשורה של נושאים , ( נותר בידי בעל הסמכות החופש לפעול בהתאם לאינטרסים האישיים שלו . הערכה זו עומדת בעינה גם באותם מקרים שבהם ההליך הפוליטי מוליך לפיקוח נאות על מחויבותו של הנציג הנבחר לתיאוריה של מימון ציבורי שציבור בוחריו תומך בה . במקרים מסוג זה , המחויבות של מקבל ההחלטות לציבור בוחריו , מתוקף ההליך הפוליטי , עלולה להניע את מקבל ההחלטות לפעול על פי האינטרסים האישיים של הנמנים עם ציבור זה ( ולא בהתאם לתיאוריה של מימון ציבורי המועדפת על אותו ציבור . ( בעיה זו בולטת במיוחד במצבים שבהם מקבל ההחלטות מייצג מגזר מוגדר באוכלוסייה , או נבחר על ידי מגזר כאמור , וחש מחויב , מכוח ההליך הפוליטי , לקידום האינטרסים של מגזר זה . מגזר באוכלוסייה מאופיין בהקשר זה בזהות אינטרסים באשר להספקת מימון ציבורי למוצרים מסוימים . כך , למשל , כאשר מדובר בנציג של איזור גיאוגרפי מסוים ( בבית מחוקקים של מדינה פדרלית , בבית מחלקקים או במועצת רשות מקומית הנבחרים בשיטה אזורית וכדומה . ( לתושבי האיזור יש אינטרס משותף שפרויקטים שונים יוקמו באותו איזור במימון ציבורי באופן שיבטא השתתפות של תושבי איזורים אחרים במימון מוצרים שמהם נהנים בעיקר תושבי האיזור ( כגון כבישים , תחבורה ציבורית עירונית וכדומה ) . דוגמה מובהקת 31 לדיון בהנחות חלופיות אלה באשר למניעים של מקבלי החלטות במשטר דמוקרטי , ראו : . Constitutional Theory" 87 Cornell L Rev . ( 2002 ) 280 Action" 72 Va . L . Rev . ( 1986 ) 363 : J . R . Macey "Cynicism and Trust in Politics and Cass , supra note 10 , at pp . 469-48 I ; R . A . Cass "Models of Administrative 32 בעיה מסוג זה קיימת בבחירות לכנסת : הבוחר נדרש להצביע בעד רשימה אחת , גם אם בנושאים שונים הוא מעדיף רשימות שונות . אחד מיתרונותיה של שיטת הבחירה הישירה של ראש הממשלה , שבוטלה , היה האפשרות להצביע בנפרד בעד ראש הממשלה ובעד רשימה לכנסת , ובכך לבטא בצורה מדויקת יותר את העדפותיו של המצביע . להצעה מרחיקת לכת עוד יותר ( הצבעה בעד רשימות בהתאם לארבעה נושאים שונים , ובכללם התחום החברתי הכלכלי , ( ראו ל' שלף מרות המשפט ומהות המשטר . 204-193 ( 1996 ) 33 בהקשר זה נטען כי יש להעדיף הכרעה בסוגיות של מימון ציבורי בדרך של "דמוקרטיה , "ישירה שכן במסגרתה נוצרת תחרות אינטנסיבית יותר בין קבוצות אינטרסים קטנות לעומת זו הנוצרת בהכרעה המבוססת על "דמוקרטיה . "ייצוגית ראו : . Direct Democracy" 11 Constitutional Political Economy ( Fairfax , 2000 ) 147 T . Just "Interest Groups , Referenda , and the Political Process : On ( he Efficiency of K . w . Zimmermann & ברוח דומה , ראו : Stark , supra note 12 ; R . Cooter "Constitutional Consequentialism :

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help