sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:143

שזה המצב בעיקר בקהילות גדולות ובקהילות שמידת הלכידות החברתית בהן נמוכה יחסית , ( מן ההכרח ליצור מנגנוני בקרה ופיקוח . אלה עשויים להתבטא בקביעת כללי הכרעה מיוחדים , כגון דרישת רוב מיוחס . 25 לעמדה ברוח זו , בהקשר רחב יותר , ראו : ; Constitutional Law" 111 Yale L J . ( 2001 ) 399 A . Vermeuie "Veil of ignorance Rules in מדינה , לעיל הערה . 14 26 כלכלנים הציעו בהקשר זה מנגנוני הצבעה מתוחכמים שנועדו ליצור זיקה בין עמדתו של משתתף בהצבעה באשר לשאלה אם לספק מימון ציבורי למוצר מסוים לבין חלקו בנטל המימון . כך , למשל , Wicksell הציע לספק מימון ציבורי למוצר רק כאשר סיכום התשלומים שהפרטים מוכנים לשלם בעדו עולה על העלות הכרוכה בהספקת המוצר : . 1896 ) Finance ( London , R . A . Musgrave & A . T . Peacock eds ., 1967 ) 72 ( first published in K . Wicksell "A New Principle of Just Taxation" Classics in the Theory of Public לפי מנגנון אחר , שהציע , vickrey יש לספק מימון ציבורי למוצר מסוים אם סכום התועלות שהפרטים התומכים בכך מפיקים , כפי שהן מתבטאות בסכומים שהפרטים מדווחים כי הם נכונים לשלם בעד המוצר , גבוה מן הסכום הכולל שהמתנגדים להספקת המימון הציבורי לאותו מוצר מוכנים לשלם , וכדי להבטיח את התמריץ לדווח אמת , נקבע שכל פרט שעמדתו תתקבל יידרש לשלם בפועל , כמס , סכום השווה לזה הדרוש כדי שעמדתו תנצח : . W . Vickrey "Auctions and Competitive Sealed Tenders" 16 J . Finance ( 1961 ) 8 קושי מרכזי בדרך זו הוא שאין בה כדי להבטיח די מקורות מימון להספקת המוצר . לדיון בהצעה זו ובהצעות נוספות , ראו : DC . Mueller Public Choice // ( Cambridge , 1989 ) . of Public Economics ( Amsterdam , 1987 ) 537 123-134 ; J . J . Laffont "Incentives and the Allocation of Public Goods" 2 Handbook הצעות אלה אינן פותרות את הקשיים הכרוכים בהכרעה לאילו מוצרים לספק מימון ציבורי בדרך של הצבעה , הן בשל קשיים טכניים ביישומן והן משום שהחלתן אינה מבטיחה כי ההכרעה שתתקבל תשקף את התיאוריה של מימון ציבורי שהציבור דוגל בה . ראו בהקשר זה גם : . ( Amsterdam , 1987 ) 647 Governments , and the 'New' Political Economy" 2 Handbook of Public Economics R . P . inman "Markets , 27 לגישה מסוג זה , ראו למשל : . and Mary L Rev . ( 1999 ) 365 & M . B . Rappaport "Supermajority Rules as a Constitutional Solution" 40 William Analytical Foundations of a Fiscal Constitution ( Cambridge , 1980 ); J . O . McGinnis G . Brennan & J . M . Buchanan The Power to Tax - לפי גישות אלה , דרישת רוב מיוחס נחוצה כדי להבטיח שההחלטות בענייני תקציב והטלת מיסים ישרתו את טובת הכלל ויושפעו במידה מועטה ככל האפשר מקבוצות לחץ מאורגנות . הגבלות מסוג זה עשויות אומנם להקטין את החשש מפני שימוש לרעה בכוחו של הרוב , אך אין בהן כדי להבטיח החלה עקבית של תיאוריה

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help