sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:141

למאבק הנכים והנכונות של רבים בציבור לתרום לבתי תמחוי הם ביטוי לכך . אם גישה זו אכן מתארת נכון את אופן ההצבעה של הציבור בסוגיות של מימון ציבורי , הכרעה ישירה על ידי הציבור עשויה להוות הליך הכרעה ראוי , המקדם את צמד היעדים שתוארו לעיל : עקביות , כלומר הכרעה על פי תיאוריה מסוימת של מימון ציבורי , וייצוגיות , כלומר החלת התיאוריה שהציבור דוגל בה . עם זאת ניתן להטיל ספק באשר לסבירותה של ההערכה האופטימית האמורה . במקרים רבים , כל אחד מן המשתתפים בהצבעה צפוי לקבוע את עמדתו לאו דווקא על פי התיאוריה של מימון ציבורי המועדפת עליו , אלא בעיקר בהתאם להשפעת ההחלטה על האינטרס האישי שלו . " כך , למשל , הנכונות לספק מימון ציבורי משיקולים "חלוקתיים" ( לשם קידום השוויון והבטחת האפשרות לקיום בסיסי בכבוד ) עשויה להיות מושפעת במידה רבה מן הזהות התרבותית של הנהנים העיקריים ממדיניות מסוג זה . לפיכך , חרף תמיכה עקרונית בשוויון , הרוב עלול לשלול מדיניות כאמור בשל העובדה שחלק ניכר מאלה הצפויים ליהנות ממנה נמנים עם קבוצה תרבותית שונה ( למשל , בישראל , ערבים ויהודים חרדיים ) . 19 ראו , ברוח זו : . preference revelation mechanism " gains from redistribution gains , and thus ... voting has serious shortcomings as a Economics ( North-Holland , 1987 ) 485 , 528 : "Voters cannot distinguish efficiency W . H . Oakland "Theory of Public Goods" 2 Handbook of Public ראו גם : . Finance in Theory and Practice ( New York , 1989 ) 71 R . A . Musgrave & P . B . Musgrave Public לחשש מפני שימוש לרעה בכוחו של הרוב לגרום לחלוקה מחדש של עושר באמצעות מימון ציבורי לשם קידום אינטרסים צרים , ראו : . available from the SSRN Electronic Paper Collection ) Competence" ( NYU Law School , Public Law Research Paper No . 36 , 12 / 2001 , C . P . Gillette "Local Redistribution , Interest Groups , and Judicial 20 ראו : , Q . j . Econ . ( 1999 ) 1243 A . Alesina , R . Baqir & W . Easterly "Public Goods and Ethnic Divisions" 114 שם נטען כי ככל שקהילה הינה הטרוגנית יותר , כן קטן היקף המימון הציבורי בה , וזאת לא רק בשל העדפות שונות של כל אחת מן הקבוצות התרבותיות באשר למוצרים שיש להעניק להם מימון ציבורי , אלא גם בשל עויינות בין הקבוצות , המוליכה לנכונות מועטה של קבוצת הרוב לספק למוצרים מימון ציבורי המתבטא בסבסוד של קבוצות מיעוטים . 21 לטיעון מסוג זה , ראו : . 187 have a European-Style Welfare State ? " 2 Brookings Papers on Econ . Activity ( 2001 ) A . Alesina , E . L . Glaeser & B . Sacerdote "Why Doesn ' t the U . S . נטען שם כי ההתנגדות של אמריקאים למדיניות שתכליתה "חלוקתית" נובעת מכך שרוב התושבים בעלי ההכנסות הנמוכות - ולכן גם אלה הצפויים ליהנות ממדיניות

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help