sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:136

לספק למוצר מימון ציבורי , הכוונה היא לתיאוריה המסבירה בצורה הטובה ביותר את הבחירה במוצרים שמקובל לספק להם מימון ציבורי באותה קהילה . עם זאת , אין הכוונה לבחינה מהם תחומי הפעילות המקובלים של השלטון (" traditional governmental functions" ) או מהם תחומי הפעילות השלטונית המקובלים - או שהיו מקובלים - בקהילה מסוימת , הבחינה היא מהם העקרונות המסבירים בצורה הטובה ביותר את התחומים שמקובל לספק להם מימון ציבורי . המדובר בשורה של הכרעות ערכיות והערכות עובדתיות שתוצאתם היא בחירה באוסף מסוים של מוצרים ושירותים שהמדינה ( או הקהילה המתאימה ) מספקת . לפיכך , במובן מסוים , הגישה המוצעת כאן מרחיקה לכת אף מעבר לעמדה שתומכי ההכרה בזכויות חברתיות דוגלים בה , שכן התיאוריה של מימון ציבורי אמורה להתוות את מכלול ההיבטים של אופן הפעלתו של שיקול הדעת באשר למוצרים שהמדינה מספקת . אולם , להבדיל מן הגישה האמורה , התיאוריה של מימון ציבורי אינה מיועדת , בעיקרה , לשמש בסים לביקורת שיפוטית על הכרעות שלטוניות . הטענה היא כי עצם גיבוש התיאוריה של מימון ציבורי , האמורה להתוות את קבלת ההחלטות בסוגיה הנידונה , נחוץ כדי להעשיר את הדיון הציבורי . לא אחת , הבחירות ערכיות וההערכות העובדתיות הרלוונטיות להכרעה בסוגיה הנידונה נותרות מחוץ לשיח הציבורי כאשר דנים בשאלת ההכרה בזכויות חברתיות , כמו גם בסוגיות של "הפרטה" ( הפסקת המימון הציבורי של מוצר או שירות כלשהו ) ומימון ציבורי . " העברת הדיון בנוגע להחלטות קונקרטיות למישור של בחינה אם הן מבטאות את התיאוריה 10 בחינה מסוג זה היתה מקובלת בעבר בפסיקה האמריקאית לעניין היקף סמכותו של הקונגרס בנוגע למדינות , ( National Leagueof Cities v . Usery , 426 U . S . 833 ( 1976 )) אך אין היא מקובלת עוד כיום . ( U . S . 528 ( 1985 ) Garcia v . San Antonio Metropolitan Transit Authority , 469 ) ראו : Marq . L . Rev . ( 1988 ) 449 , 499 R . A . Cass "Privatization : Politics , Law and Theory " 71 11 ראו , ברוח דומה , ד' ברק ארז "הוראת המשפט המינהלי : בין חוקתיות להפרטה" עיוני משפט כה > תשס"ב < . 508 , 503 דוגמה מובהקת להיעדרו של שיח ציבורי ראוי היא זו של סלילת כביש חוצה ישראל . הוויכוח הציבורי ( הנוקב ) התמקד בשאלה אם יש הצדקה לסלול את הכביש , אך לא כלל כמעט התייחסות לסוגיית אופן המימון של סלילת הכביש . כידוע , הוחלט להעניק ליזם פרטי זיכיון להפעלת הכביש , שבצידו היתר לגביית אגרה מן המשתמשים בכביש לשם מימון עלויות הסלילה . בכך יש חידוש לעומת המקובל עד כה בישראל - סלילת כבישים במימון ציבורי . להדגשת הצורך בהעשרת הדיון הציבורי בנוגע לסוגיות הנידונות , ראו : ( Cambridge , M . O . Furner & B . Supple eds ., 1990 ) 3 ; J . Harris "Economic United States and Britain : An introduction " The State and Economic Knowledge M . O . Furner & B . Supple "Ideas , Institutions and State in the

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help