sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:59

ייסודו של בית הדין הפלילי הקבוע > ה כ < 10 < ובעקבות פרשת פינושה . דוגמה נוספת להבדלים בין מנגנוני האכיפה מצויה בעצם קיומו של הפרוטוקול האופציונלי לאמנה בדבר זכויות אזרחיות , המאפשר לוועדת זכויות האדם לקבל עתירות מפרטים נגד מדינות שהינן צד לפרוטוקול ולאמנה ( ובלבד שהפרטים מיצו את הסעדים העומדים לרשותם בדין הפנימי של המדינה נשואת התלונה . ( אין מנגנון דומה בקשר לאמנה בדבר זכויות חברתיות . חשוב על כן לזכור כי מדובר בהבדלים במידת אכיפותן של הזכויות , לא במעמדם של האינטרסים כזכויות או בחשיבות זיקתם לכבוד האדם . פיתוח סטנדרטים , תנאי סף והנחיות הינו דרך טובה יותר להתמודד עם סוגיות מסוימות מאשר קבלת החלטות תקיפות וגינויים בגין הפרות . מדינה שנכפה עליה למנוע עבודת ילדים או המוגדרת כמפרת זכויות אדם בגלל אי מניעת תופעה זו , וזאת כאשר כלכלתה מבוססת על מוסד זה , אינה צפויה ליהפך לתומכת בקידומן של זכויות האדם ; נהפוך הוא , היא עלולה לחוש כי זכויות אדם אכן הינן צורה של אימפריאליזם מערבי . אולם אותה מידה של זהירות מומלצת לגבי סוגיות הקשורות לזכויות אזרחיות פוליטיות , כגון מעמד האשה ותפקידה של הדת בחיים הציבוריים . ההבדלים בין מנגנוני האכיפה של זכויות אזרחיות פוליטיות ושל זכויות חברתיות כלכליות במישור הבינלאומי קיימים גם ברוב מערכות המשפט הפנים מדינתיות , ללא כל קשר לדרך שבה מעמדם של האינטרסים האמורים מוגדר באותן מערכות . אולם בחינה מדוקדקת יותר של פרטי ההחלטות המשפטיות והפוליטיות הרלוונטיות מעידה שההבדל אינו טמון באופיין של הזכויות , אלא בהבדלים בחובות המקבילות הטיפוסיות שיש להטיל על מנת להגן על הזכויות ולקדמן . בתי משפט אינם נוטים להטיל נטל תקציבי כבד על ממשלות . אי רצונם לעשות כן נובע משיקולים של כשרות מוסדית , הפרדת הרשויות ויעילות . הם גם מהססים לקבוע מדיניות בנושאים המופקדים בדרך כלל בידי הרשויות הפוליטיות . חשוב להבין כי אסור להניח לשיקולים לגיטימיים ונכבדים אלה להניע אותנו לעוות את תפקידן של זכויות חברתיות כלכליות בחשיבה ובפעילות הפוליטית שלנו . בהקשר זה ייתכן שפנייה למשפט ההשוואתי בתחום זכויות האדם תהיה מועילה . הן החוקה 52 ההודית והן החוקה הדרום אפריקאית כוללות גם זכויות חברתיות כלכליות . אולם בהודו 52 . Dec . 1966 , UN G . A . Res . 2200 A ( XXI ) ( 1996 ) Optional Protocol to the International Covenant on Civil and Political Rights , 16 51 . [ 1999 ] All E . R . 97 R v . Bow Street Metropolitan Stipendiary Magistrate , ex parte Pinochet Ugarte 50 ניתן לעיין בחוקה ההודית באתר הפרלמנט ההודי : ; al . html ] ( last visited on 27 / 4 / 2003 ) [ URL : http : // a 1 fa . nic . in / const / וכן באתר : [ URL : http : // www . oefre . unibe . ch /

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help