sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:36

ממשית של הזכויות . מכיוון שכל סמכות פוליטית מבוססת על טענה בדבר קיומה של סמכות לגיטימית , יופיעו תמיד טיעונים מוסריים בתהליכי קבלת ההחלטה של כל בעלי הסמכות . שיטה של איזונים ובלמים מיועדת להבטיח שתפיסת הצידוק המוסרי של יותר מרשות אחת תובא בחשבון במסגרת החלטות פוליטיות . כמו כן , אין זו טענתי כי בתי משפט > או זרועות אחרות של הממשלה ) לעולם אינם צריכים לאמץ החלטות שנויות במחלוקת . יש מקרים שבהם זכות אדם יסודית , על פי קריאה " צרה" ביותר , מופרת בעליל . ויש מקרים שבהם הכרזתה של פעולה כזו כבלתי חוקית תהיה שנויה מאוד במחלוקת . במקרים כאלה תהיה תקוותנו שבתי המשפט יאזרו אומץ ויושר להציל את החברה מידי עצמה . מקרים ברורים מסוג זה מתעוררים כאשר בית המשפט מתבקש לעצור הפרה חמורה של זכויות במצב של מעין לינץ' . רבים גורסים כי המעצרים ההמוניים של אמריקאים ממוצא יפני במהלך מלחמת העולם השנייה מהווים דוגמה מובהקת לכך . מעצר מנהלי הינו הפרה ברורה ובוטה של הזכות לחירות , הזכות להליך משפטי הוגן וחופש התנועה . הנימוקים שניתנו להצדקת המהלך הזה לא היו משכנעים . מכאן שזה בדיוק סוג המקרה שבו נקווה שבתי המשפט יגנו על זכויות ויעניקו להן תוקף מוסרי . דוגמה של פנייה לזכויות על מנת לפסול חקיקה שאכן מעלה את סוגיית הלגיטימיות ניתן למצוא בקשר לטענה בדבר קיומה של "הזכות לבצע . "הפלה מוסכם על כולם שאין להגביל את חופש התנועה של אדם באופן גורף מבלי שייערך בעניינו הליך משפטי הוגן . המחלוקת סביב ההגבלות שהוטלו על אמריקאים ממוצא יפני במהלך מלחמת העולם השנייה אינה איפוא שאלה של עיקרון , אלא מחלוקת סביב יישומו של העיקרון באותו מקרה ספציפי . עניין ההפלות , לעומת זאת , מעלה סוגיות אחרות לגמרי . מוסכם על הכל שרצח הינו פשע חמור המהווה פגיעה בזכות לחיים . יש הגורסים כי הפלות הינן מעשי רצח . לדידם , חוקים שמתירים הפלות מעניקים לגיטימציה לרצח , ולפיכך הינם בלתי מוסריים בעליל . אחרים , ואני בכללם , חולקים על הגדרת הפלות כרצח . אנו סבורים כי לנשים צריך להיות החופש 21 אני מתארת מצב של מעין לינץ' כאשר המניע מאחורי ההפרה הינו כעס , תסכול או פחד חריפים הגוררים נטייה להפר מוסכמות חברתיות וחוקים האוסרים על אלימות או דורשים הליך הוגן . לינץ' ממש לא יגיע כמובן לבתי המשפט , אלא אם יעמידו את מבצעיו לדין . 22 ייתכן מאוד שמבחינת רבים , מדובר בחוכמה שלאחר מעשה . יש שיטענו עדיין כי בתי המשפט אינם צריכים להעביר ביקורת על קביעות שאימצה הרשות המבצעת במצבי מלחמה . מבנה הטיעון חשוב : מדובר בסוג של מקרים שבו השיפוט שלנו מעוות על ידי להט ורצון לנקמה . זכויות ומגבלות מוסדיות מיועדות לעזור לנו לא להיכנע לפיתוי לאבד את יכולת השיפוט שלנו .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help