sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:35

עוברים לעסוק בהסדרים שניתן להציגם בהפרות בלתי מוצדקות של זכויות רק לפי קריאה " רחבה" יותר של זכויות אלה . דוגמה לכך הינה הסירוב לאמץ מדיניות רווחה נדיבה . ניתן להציג את ההחלטה כהפרה של הזכויות לחיים ולכבוד ; אך ניתן להציגה גם כמתבקשת מכוח האתוס של חירות ואחריות אישית . סוגיות אלה צריכות להיות נידונות לגופו של עניין ולהיקבע באמצעות תהליכים פוליטיים , ואין להעניק לתוצאות אלה או אחרות שלהן את ההגנה ואת ההשלכות המוסדיות של . "זכויות אדם" פרטי ההסדרים הללו הם עניין המסור לקביעתה של אותה חברה , ואין לראותם כנושא שההכרעה בו מתקבלת רק באמצעות ניתוחן של הזכויות הנידונות . הסדרים בתוך חברות מסוימות יכולים להיעשות "רחבים" יותר בדרכים שונות . כאשר הסדר מצליח להשיג את התמיכה הדרושה , ייתכן שייהפך לזכות בתוך אותה מערכת חברתית . אולם מדובר בזכות הקיימת בתוך המערכת , ולא בזכות ~ א . 07 מערכת אחרת תחליט אולי לא לאמצה מבלי שתואשם בהפרת זכויותיהם של בני האדם הכפופים לה . קבלת קריאה "צרה" של זכויות אדם מצביעה על כך שבתוך חברות נתונות , שיח זכויות האדם צריך להתמקד בשכנוע הזרועות הפוליטיות באשר לצורך בקידום האינטרסים הרלוונטיים באמצעות הגדרתם כזכויות בתוך אותה מערכת . גישה זו עדיפה , הן מסיבות מוסריות והן מסיבות מוסדיות , על ניסיון "לאלץ" אותן לחוקק וליישם מדיניות זו כתוצאה מלחצים בינלאומיים וחיצוניים , תוך פנייה לחובתן של מדינות אלה לקדם את זכויות האדם ולהגן עליהן . למען הסר ספק , טענתי אינה שיש לעשות רדוקציה של כל זכויות האדם לכדי תביעות הנהנות למעשה מתמיכתם של הכוחות החברתיים בתוך החברה הנתונה . עמדה כזו אכן תשלול את הכוח הטרום משפטי של זכויות האדם . זכויות אדם הינן ייחודיות בכך שהן מצדיקות הטלת חובות גם אם הכוחות החברתיים והפוליטיים מסרבים לקבל את החובות הללו . אולם ההגנה על זכויות תהיה יעילה אך ורק אם כוח מוסרי זה ייתמך על ידי קבלה 20 בטקסט אני מבחינה בין פעילות פוליטית פנים מדינתית לבין לחץ בינלאומי . אולם גם בתוך המדינה קיימת אפשרות לנסות לקדם זכויות אדם על ידי הבאת מקרי בוחן ( cases test ) להתדיינות בבתי המשפט . בהקשר זה , התדיינות הינה עמדת ביניים : היא משתמשת במוסד לאומי שהינו שותף בעיצוב הנורמות החברתיות של החברה . על כן , התדיינות היא סוג של שכנוע פוליטי פנימי . מאידך גיסא , היא קוראת לבתי המשפט לפסול חוקים שחוקק בית המחוקקים בשם זכויות אדם > אוניוורסליות . < זו אכן דוגמה של דינמיקה פנימית מורכבת השואפת לחזק את הכוח המעריך של זכויות אדם . יש לזכור כי ההחלטה או הפרשנות המוסמכת נעשות אומנם על ידי ביתיהמשפט , אך כל יתר זרועות הממשלה שותפות אף הן בעיצוב הנורמות הפוליטיות על רקע נורמות חיצוניות .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help