sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

אדם הולך בדרך ; יש שהוא . p אם בר מזל הוא , ירק במעלה הר . בין כך ובין כך , יחלוף נופים , יותיר עקיבות , פניו אל הבלתי נודע . והנופים שנותרו מאחור , מה דינם ? העקיבות שהטביעו כפות הרגליים הרצות על הדרך ו / או הטביעות שהטביעו הנופים ברץ - האם פג תוקפן בגינם של נופים חדשים ואוויר אחר שנושם עתה האצן ? בראשית , 1996 ימים בהם תמה כתיבת ספר זה , פנתה דרכי פנייה חדה מנופי האסתטיקה האנגלו סקסית אל עבר פילוסופיה קונטיננטלית שבסימן האונטו תיאולוגיה . אני , שבאתי אל 'דפוסי היופי' כמי שמבקש להשלים מהלך משולש של 'הגדרת האמנות' ( 1975-1969 ) ו"השיפוט האמנותי" , ( 1978-1975 ) נקלעתי אל מרחב פילוסופי פיוטי , פוסט סטרוקטורליסטי , עתיר במטאפורות של קברים , חורבות ושברים , ונכבשתי על ידו . ויכוחים עליזים עם גמד חוצפן , תוך שמירת נאמנות להיגיון פשוט ולפרקטיקות סוציו תרבותיות , נראים לי עתה רחוקים : מוארים ולכודים מרי במייצג ופחות מדי שבויים בהעדרות של המיוצג . להוטים מדי לפתרון ופחות מדי לחידה . אלא שהספר נכתב , טביעות עקב וטביעות נוף נטבעו אלה באלה . האצן מתבונן אחורנית , והנה , טענות שנטענו בספר נותרו תקפות , אמיתותיו אמיתות , גם אם פניהן לפרקמטיה גלויה ולא אל הנסתר , וגם אם מרחב קיומן אינו במחילות חשוכות ... הנה כי כן , המסע דרך הספרות האסתטית העניפה לדורותיה , פילוס הדרך הרעיונית בסבך , הכשרת הנתיב לפתרון חידת היופי - אלה ונופיהם קוראים למסעם של האחרים , הקוראים ; גם אם האצן הסולל עצמו כבר פנה לדרכו אל יער אחר , אל פיסגה אחרת , כלומר אל תהום אחרת * ... אני שולף איפוא את הספר , "הגניזה"מ חוזר אל זה שממנו נפרדתי , מציג מת חי . כיצד יוצאים בשלום מפיצול אישיות שכזה ? אל תשאלו אותי ; שאלו את סופר הצללים , מחברו האמיתי של הספר , שאלו את איפכא . ג "ע האין כל אדם חושכ בבחינת ק מרתון שנידון להגיע לסוף מסלולו , לפלוט , "הובסנו" וליפול ?

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help