sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

מהשטחים . חמאס שואב עידוד רב מניצחון האחים המוסלמים" בבחירות . "במצרים כמי שהיה אחראי בעבר על נושא הטרור בסיני האם אתה מודאג ממה שקורה שם כיום ? בשנים האחרונות נוצר מצב של כמעט אובדן שליטה של הממשל המצרי , במיוחד בצפון סיני , ששם מרוכזת רוב האוכלוסייה . לשם ולרצועת עזה חדרו בשנים האחרונות קבוצות טרור הקשורות לגיהאד העולמי ולאל קאעידה . לעתים אנשי הקבוצות האלה חודרים מתוך רצועת עזה לסיני , במטרה לחצות את הגבול לישראל כדי לבצע פיגועים . צריך לראות בסיני זירה חדשה של טרור נגד ישראל . כיום חשוב להמשיך את שיתוף הפעולה עם המצרים במלחמה נגד הטרור המתהווה . "שם ערבי ישראל - מקום נמוך בסדר העדיפויות של המדינה כמי שטיפל רבות באוכלוסייה הערבית ישראלית , במסגרת תפקידיו הרבים ובהם תפקידי שטח ופיקוד באזור הגליל , רואה טל בסוגיית הזהות הערבית בתוך מדינה יהודית את הבעיה הגדולה ביותר כיום ביחסים בין שתי האוכלוסיות . לדבריו , החיכוך ביניהן מושתת על יחסים של itnn אמון , תחושת אפליה וקיפוח מתמשכים ופערים בכלכלה ובחברה . " צריך תמיד לזכור שהאירוע המכונן של יחסי יהודים וערבים במדינת ישראל הוא תבוסתם המשפילה ב " , 1948 הוא אומר . "אז נתר הרס טוטאלי של מאות יישובים , נטישה המונית ואובדן בעלות על קרקעות , במפלה צורבת שתיקרא על ידיהם לדורות בשם נכבה , שמשמעותה אסון ופורענות . ערבי הארץ הפכו באחת מרוב גדול למיעוט קטן תחת שלטון ישראל שרואה בהם מראשית הקמת המדינה מיעוט שיש בו סיכון ביטחוני . לא פלא שערבי ישראל היו תחת משטר צבאי במשך כל כך הרבה שנים . בישראל הערבים הם מיעוט , אבל במזרח התיכון הם חשים כחלק מהרוב הערבי במדינות הערביות המקיפות את ישראל שהיו במצב מלחמה איתה וחיפשו נקם . זוהי המשוואה , ומי שלא מבין את זה לא יודע לנתח את המצב . " בעיית הזהות היא החמורה ביותר כיום , נוכח תחושה של רדיפה פוליטית המתחזקת ככל שגוברות הצהרות נגד ערבי ישראל , כמו זו של רבנים נגד השכרת דירות לערבים בצפת והחקיקה המכוונת נגדם בכנסת . בעיית הזהות נתפסת אצלם כבעיה פוליטית , וראיה לכך ניתן למצוא בציון יום הנכבה , שאותו החל לציין גם הדור השלישי של ערבי הארץ . לפני שנים רבות הוקם ועד

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help