sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:47

של העיתונאי הקלאסי שף האינפורמציה . אחד הצירים המרכזיים של הספר הוא "החברה הערבית בין מודרנה למסורת ; אחת האנקדוטות בספר - "גירושין גרסת סלולר" - מתארת את מורכבות חייה של שירין המצרייה בעידן שבו משתדרג לו לכאורה מוסד הגירושין , בעידן שבו בעלה אומנם כבר מדלג על שירותי רשם הנישואים ושולח לה את הגט שבו חפצה באס אם אס , אך הממסד ההלכתי עדיין בשלו , מסרב להתיר את קשר נישואיה . הפורמט האנקדוטי של הספר והבחירה המאוזנת של הקטעים הופכת את "אלף לילה . קום" לכלי רב ערך לקהלי יעד רבים ומגוונים , ובראשם הציבור הצמא להיכרות אינטימית יותר עם החברה הערבית , אך ודאי וודאי גם האקדמיה וקהילת המודיעין העסוקות בימים אלה ממש באיתור רטרואקטיבי של שורשי רעש האדמה הפוקד אה העולם הערבי . הספר מעורר עניין רב גם בכלי התקשורת שמעבר לגבול . תרגומו לשפה הערבית יתרום להעשרת השיח ולהעמקת הדו שיח בין העמים ואולי אף nr את הכתיבה של חיבור מקביל בצד הערבי שילקט בסקרנות ובצמא אנקדוטות המייצגות את החברה הישראלית העכשווית . ספרו של חוגי אולי לא התיימר לנבא את גל המהפכות הנוכחי , אך הוא מאפשר "משט ערבסקי" בזרמים התת קרקעיים שיצרו אותו . גל המחאות בעולם הערבי נמצא היום בשלב המעבר מצירי לידה מתקדמים ללידה מאוחרת . אפילו שמו טרם נקבע סופית - מחאות , התעוררות , צונאמי , או אולי פשוט מהפכות - תווראת , כפי שהעולם הערבי בחר להגדיר זאת , ללא ההתפלפלות המיותרת סביב שאלת ההבדל בין הפיכה למהפכה . באסם פתחי ילד מצרי בן , 10 תלמיד בית ספר יסודי בכווית , הוא קורבן אחד מני רבים של עננת חוסר הוודאות הרובצת בכבדות בלתי נסבלת כמעט בשמי העולם הערבי . לפני כמה שבועות הוא סולק בגסות מלימודיו במערכת החינוך הכוויתית . הרקע : שאלה תמימה ( המזכירה במעט את "סצנת הדייסה" של אוליבר טוויסט ) שהפנה למורו הכוויתי : "מדוע אתם בכווית לא עושים מהפכה " ? ( כמו אצלנו במצרים . ( ... אביו , מורה באוניברסיטה הכוויתית , ניסה לשכנע את הכוויתים לסגת מהחלטתם בכל דרך , כולל ניסיון להסביר שהילד לא מבין את משמעות המושג מהפכה ובסך הכול חוזר על מה שהוא שומע יום יום בתקשורת , אך נתקל בסירוב קטגורי : "הילד שלך מסית למהפכה בקרב התלמידים . "הכוויתים הידיעה הופיעה בתחילת יוני באתר של היומון הכוויתי , "אל ראי" ואילו נכתבה כמה חודשים קודם לכן הייתה בוודאי נכללת בספרו של גקי חוגי ... או שמא תופיע בכרך הבא של "אלף לילה . . "קום 0 פרו של חוגי אולי לא התיימר לנבא את גל המהפכות הנוכחי , אך הוא מאפשר "משס ערבסקי" בזרמים התת קרקעיים שיצרו אותו כתב חידה יואב דייגי dyogenes @ netvision . net . il מי היה האיש שהיה ? נולד בפולין ב . 1916 עלה לישראל ב , 1936 עבד בפרדסים ולמד באוניברסיטה העברית לטינית ויוונית עתיקה . הידע שלו בשפות סייע לו בהמשך דרכו . שירת במשטרת היישובים העבריים ובדצמבר 1939 התנדב לצבא הבריטי ושירת במהלך מלחמת העולם השנייה בגדוד העברי השני . עם שחרורו מהצבא הבריטי גויס לש"י ( שירות הידיעות של ההגנה , ( שם היה מפקד הפלוגה המיוחדת שטיפלה בנושאים רגישים במיוחד . עסק בחקירת פרשה שהסעירה את היישוב היהודי מיד לאחר קום המדינה . המשיך אי 1 פעילותו החשאית במסגרות הממלכתיות החדשות שהוקמו לאחר הקמת המדינה . התקדם בהיררכיה והגיע עד לפסגה . במסגרת תפקידו היה מעורב בפרשייה שהסעירה את המדינה הצעירה בהקשר למעקב סמוי אחר ראשי האופוזיציה . פתרון החידה מגיליון 58 האיש שהיה הוא אל"מ עוזי יאירי שנהרג בפעולת הפריצה למלון סבוי בתל אביב במרס . 1975 בן 39 היה בנופלו . הפעולה נועדה לשחרר את בני הערובה שנתפסו על ידי מחבלים שהשתלטו על המלון לאחר שנחתו מהים בחוף תל אביב . עוזי התגייס לצה"ל במרס 1955 ושירת בנחיל המוצנח . הוא הובא לסיירת מג 1 כ"ל על ידי מפקד הסיירת דב תמרי , שימש סגנו וב 1967 התמנה למפקד הסיירת . לאחר לימודים בבית הספר לפיקוד ומטה בצבא ארצות הברית חזר ב 1969 לשרת כסגן מפקד חטיבת הצנחנים . עוזי פיקד על החטיבה במלחמת יום הכיפורים ובקרבות החווה הסינית שם ספגה החטיבה אבידות כבדות בהרוגים ובפצועים . לאחר המלחמה עבר לאמץ מחקר כאחראי על נושא ההתרעה ובעת שירותו בתפקיד זה נהרג כשהצטרף לסיירת מטכ"ל בפריצה למלון סבוי אף שתפקידו לא חייב זאת . עוזי היה הפרפקציוניסט האולטימטיבי . את השלמות דרש קודם כול מעצמו ולכן היה כה מיוסר . השאיר אחריו אישה , דליה , שהייתה עורכת ומגישה בקול ישראל , וחמישה ילדים . הזוכה בפתרון החידה מהגיליון הקודם הוא : אלעד עודד פתרונות יש לשלוח למל"מ דוא"ל : mlm @ intelligence . org . il פקס : 03-5497731 בין הפותרים נכונה יוגרל ספר

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help