sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

תחושות , הוא מבקש לתאר אותן , להרהר אודותיהן . וניתן למצוא בדברים שהוא כותב הערות והארות שבכוחן להסביר הרבה ממה שעושים אתגר קרת , גפי אמיר , אוהד פישוף , קובי את , או אורלי קסטל בלום , אף על פי שהוא אינו מזכיר אותם במפורש . בעיקר מיטיב אל דרור להבהיר את מה שנראה לי כמוקד והמרכז של מצוקת הזמן : התפוררות תחושת המשמעות . לא כל מה שעושים צעירים בארץ סובב סביב התחושות האלה . יש גם דברים אחרים וכיוונים אחרים . אחדים מאלה מוזכרים בשולי הדברים שכאן ואחדים לא מוזכרים כלל . בחרתי להתמקד בתחושות האלה ובכותבים האלה , כלומר בפרספקטיבה המסוימת הזאת , הן משום שהיא נראית לי מרכזית והן משום שאני עצמי מרגיש , לטוב ולרע , חלק ממנה . בזאת אין כדי לומר שאני מבקש לדבר בשמה . אין לי כל כוונה להציע מניפסטים או לשמש דוברו של מישהו אחר . הדברים שנכתבו כאן הם עמדתי בלבד , אף על פי שהם נשענים , כמובן , גם על דעות ורעיונות של אחרים ולעתים מנסים ללכת בעקבותיהם . כמה שמות מתחומי ההגות והביקורת חוזרים ועולים כאן יותר מאחרים , ובהקשרים שונים , ביניהם כריסטופר לאש , פרדריק ג'יימסון וקליפורד גירץ . בחרתי להביא מהם משום שהאבחנות שלהם , או לכל הפחות חלק מן האבחנות שלהם , נראות לי רלוונטיות ומשכנעות - כל אחד מהם בתחומו ובדרכו - להבנת הסביבה התרבותית שבה מדובר . מעבר לעובדה שהם הניחו מצעים תיאו רחיים - מושגים ורעיונות - שהם שימושיים לצורך זה , כל אחד מהם היטיב לחוש , כך נדמה לי , דבר מה מרוח הזמן . שני חלקי הספר שונים זה מזה ברוח הדברים , כמו גם בחומרים שבהם הם מתרכזים . החלק הראשון עוסק ברובו בעשייה האומנותית והתקשורתית ( בעיקר בעשייה הספרותית , ( ואילו החלק השני עוסק ברעיונות , או בסוג מסוים של רעיונות שנעשו מקובלים . החלק הראשון מבקש לתאר ולהסביר תופעה תרבותית , לעתים מתוך אהדה ולעתים תוך כדי ויכוח , והחלק השני מבקש בעיקר להתווכח עם דגם חדש של טיעון מוסרי , שאותו כיניתי כאן " הנאורות . "החדשה החלק הראשון עוסק בעיקר במי שנמצאים בשנות השלושים לחייהם , או קצת פחות מזה , ואילו החלק השני מדבר על קבוצת גיל שנמצאת ברובה בשנות הארבעים ( הקווים המפרידים אינם חדים , כמובן . יש יוצאי דופן בשתי הקבוצות . ( אבל הקשר בין שני החלקים אינו מקרי : אם החלק הראשון מתאר את הפוסטמודרניזם כתחושה - כדומי ננטה תרבותית , בלשונו של ג'ימסון - החלק השני מבקש להתעמת עם הפוסטמוררניום כאידיאולוגיה . אם החלק הראשון מנסה להבין סוג חרש של פסימיזם ושל ייאוש , החלק השני עוסק בהפיכת הייאוש והפסימיזם לעיקר אמונה . החלק הראשון עוסק בהתפוררות תחושת המשמעות כחוויה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help