sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

5 developed within prisons . On the contrary , they need that we must abandon the variety of treatment programs be a purpose of the prison sanction . This does / 20 ? mean programs that allegedly give it meaning , must cease to "Rehabilitation ' , whatever it means and whatever the able opportunities for the training and assistance of between the primary purposes of incarceration and avail- prison for treatment . We must draw a sharp distinction seen as purposive in the sense that criminals are sent to expansion . However , it does mean that they must not be . prisoners that may be pursued within those purposes וכן אין לאסור עבריינים לתקופות ממושכות על בסיס הערכות ותחזיות , שעבריינים אלה מסוכנים לחברה . יש להענישם בשל העבירה שביצעו ולא בגין העבירה שעלולים הם לעבור בעתיד : dangerousness . a convicted person based on uncertain prediction of his As a matter of Justice we should never take power over העונשים , לפי הזרם החדשני יותר , צריכים להיות בהתאם לעבירה ולא לעבריין . השיקול העיקרי בקביעת העונש צריך להיות חומרת העבירה שנעברה . העונש צריך להיות מוטל על העבריין בגלל מעשהו בעבר , ולא עקב מה שאולי יעשה בעתיד . לפי פון הירש השיקול הקובע בבחירת העונש הוא שיקול n — desert מה שמגיע לעבריין . למעשה , יש כאן חזרה מסוימת לשיקול התגמול . לצד השיקול הזה מצויים אצל פון הירש ואצל מוריס שיקולים של הרתעה . אין הכוונה להרתעת הנאשם שעבר עבירה , כי אם להרתעת כלל הציבור . ההכרה בחשיבותם של שיקולי ההרתעה הכללית התחזקה 10 מוריס , העי 8 לעיל , בעמ' 11 . 1174 שם , בעמ' 12 . 1173 פון הירש , הע' 4 לעיל , בעמ' ; 48 מוריס הע' 8 לעיל , בעמ' 13 . 1175 אך אצל פון הירש נאמר במפורש , שאין רוצים לקרוא לזה שיקול תגמולי . ( "retributive" ) הע' 4 לעיל , בעמ' 14 . 45 מוריס , הע' 8 לעיל , בעמ' 1175 ואילך ; פון הירש , הע' 4 לעיל , בעמ' , 44 . 51—50

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help