sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה זה זמן רב נראה לי כי דרכי הענישה והבעיות האחרות הקשורות לתחום הפנולוגי אינן זוכות לתשומת לב ראויה מטעם חוקרי משפט , והמשפט הפלילי בפרט . משום מה , סוגיות אלו נדמות לחוקרים אלה "רכות" מדי , חסרות הדייקנות והקפדנות של גישה משפטית מובהקת ושייכות יותר לתחום הקרימינולוגיה ומדעי החברה . השאלות המשפטיות אשר אכן מתעוררות לדיון ולהחלטה בבתי המשפט נשמעות "טכניות" ויבשות , חסרות יסוד עקרוני ואתגר אינטלקטואלי . תקוותי כי ספר זה יתרום לתיקון טעות זו . הספר מיועד הן למשפטן והן לקרימינולוג . הוא מעורר שאלות של מדיניות ענישה , ובוחן לאורן את הכלים שהמחוקק יצר לביצוע מדיניותו . השאלה העיונית העומדת במרכז הדיון בסוגית המאסר על תנאי במדינה כמו ישראל , ובארצות אחרות אשר ינקו את שיטת המשפט הפלילי שלהן מן החוק האנגלו סאקסי , היא מה מקומו של המאסר על תנאי במערכת עונשית הכוללת מבחן , ומה החסרון במערכת זו אשר המאסר על תנאי ממלאו . אם המאסר על תנאי הונהג בארצות המשפט הקונטיננטלי כדי להוסיף למערכת דרך ענישה גמישה , הרי בישראל ובארצות האנגלו סאקסיות , אשר קיימו בתוכן את שיטת המבחן , לא היתה הגמישות חסרה . הפרקים הראשונים של הספר דנים בשאלה עיונית זו תוך השוואת העמדות השונות כלפיה במספר ארצות . כל מדינה סיגלה לעצמה צורה מיוחדת של המאסר על תנאי , אשר התאימה לצרכיה כפי שהיא הבינה אותם , כאשר פרטי ההסדר נקבעו כדי להוציא לפועל את המדיניות העונשית אשר אומצה . ההסדר הישראלי מיוחד במינו , בפרט בהשוואה לנעשה בארצות הברית ובאנגליה , ובפרק השלישי מוצגת תיאוריה הבנויה על ההבחנה בין הרתעה כללית ובין הרתעה מיוחדת' הבאה להסביר הסדר זה . המאסר על תנאי הישראלי משלב יסודות של גמישות , הנלקחים מן המבחן , עם יסודות

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help