sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בגיל שנתיים . האבסורד הגדול ביותר אליו הגיעו הוא , כי אמהות יוצאות לעבוד על מנת לממן תוכנית העשרה חינוכית עבור תינוקותיהן , וזאת מבלי להיות מודעות לכך שהן גוזלות מהתינוק את המורה הטוב ביותר את עצמן . על הפסוק בבראשית "ויברא ה' את האדם בצלמו" אומרת המשנה : " להגיד גדולתו של מלך מלכי המלכים הקב"ה שאדם שטובע כמה מטבעות בחותם אחד כולן דומות זו לזו והקב"ה טובע כל אדם בחותמו של אדם הראשון ואין אחד דומה . "לחברו תוכניות מובנות להדרכת הורים המבוססות על סדרה קבועה של תרגילים , אינן מותאמות על פי רוב לצרכיהם האישיים של ילדים ושל הוריהם . תוכנית מובנית מסוימת עשויה להתאים לקידום התפתחות אופטימלית של ילד אחד אך לא של השני , כאשר האחד שונה מחברו במגוון משתנים . יתרה מכך , על התוכנית להתייחס לא רק להבדלים בין ילדים כי אם להבדלים בין ילדים בתוך המסגרות המשפחתיות שלהם ולהתאים את התכנים הנידונים בתוכנית לצרכי הילד ובני משפחתו , מבלי לקפח אף אחד מהם . נורטון , בפתיחה לספרו "הורות " אומר : "אינני יודע מהו הורה מושלם , אינני בטוח כלל כי קיים אדם כזה . דבר או עיקרון אשר עשוי לעבוד היטב עבור הורה אחד עשוי לא לפעול עבור ההורה השני . זמנים משתנים , עולמנו פושט ולובש צורה , ודרכי גידול ילדים שהתאימו לאחרים עשויים לא להתאים לנו . ה 1 רות היא תפקיד מורכב אשר דורש רגישות ו נ כ ו - נ ו ת לבחון את אשר אנו עושים עם ילדינו ולשנות התנהגותנו אל הילד אם יש צורך . "בכך תוכניות אשר ממוקדות על ביצוע פעולות מסוימות בתחום מוגדר אחד עם התינוק , ובמשך זמן מוגדר ביום , עשויות לעוות את האיזון בהתפתחות הפרט ולהסיט את תשומת לב ההורה מאותם מרכיבים בהתנהגותו של התינוק , אשר באופן טבעי מהווים חלק חשוב מתהליך למידה העשוי להיות מרכזי יותר בהתפתחות הילד . ההורה העוסק ב " ת ר ג י ל י ם " המיוחדים לקידום הראיה , השמיעה או המוטוריקה של ילדו , עשוי להרגיש כי הוא עשה את המוטל עליו במשך אותו ז מ ן מוגדר לתרגול ומעבר לכך אין צורך או אין ביכולתו לעשות עבור קידום ילדו . התערבות חינוכית , אשר מציגה את האם במצב שבו עליה ללמוד מן המומחים מבחוץ כיצד לטפל בתינוקה , עלולה לגרום לאם לחוש , כי אינה יודעת מה עליה לעשות ביחס לתינוקה וכי אמה , דודתה או סבתה , לא

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help