sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא מוחו של התינוק האנושי מתפתח בקצב מהיר ביותר סביב זמן הלידה , דהיינו , סמוך ללידה ומיד אחריה . כבר לפני כ 20 שנה דיווח דקבן , ( 1964 ) כי המשקל הממוצע של מוחו של תינוק נורמלי הוא 335 גרם בזמן הלידה , בהשוואה ל 516 גרם בגיל שלושה חודשים , דבר המצביע על צמיחה עצומה בתקופה זו . בזמן הלידה H DNA במוח ( החומר הגנטי הפעיל ביצירת תאים כולל תאי העצב ) מגיע לכדי שני שליש מכמותו אצל המבוגר . יצירת H DNA במוח מגיעה לסיומה בשנות החיים הראשונות . עובדות אלו ליבו את האמונה , כי התקופה הראשונה בחיי הילד הינה זמן חשוב ביותר להתפתחות הבסיס לתפקודו השכלי . למרות ההתקדמות הרבה אשר חלה בשנים האחרונות בתחום הידע בנושא התפתחות הילד בגיל הרך , עדיין קיימת מחלוקת בקשר לשאלה האם הגיל הרך הוא אכן קריטי , כלומר תקופה אשר בה את הנעשה או לא נעשה אין להשיב . גם אם נתייחס אל האדם כבעל יכולת להשתנות בכל גיל ולאו דווקא בגיל הרך , וגם אם נקבל את ההנחה הבסיסית , כי בעזרת גישות חינוכיות מתאימות ניתן לקדם ולשפר את מצבו הנפשי והשכלי של האדם לאורך כל תקופות חייו , ג ם א ז עלינו לקבל את התקופה הראשונה בחיי הילד כתקופה אשר בה הוא רגיש במיוחד לעיצוב דרכי חשיבה , התייחסות לעצמו , לאחרים ולעולם הסובב אותו . אין כוונתי בדברים אלה , כי כל פריט נלמד או חוויה שהילד חוזה בילדות מוקדמת נשארת חרוטה בזכרונו לאורך ימים . הכוונה בעיקר להיווצרותם של תבניות התנהגות , כגון דפוסי התייחסות לאחרים , דפוסי

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help