sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

בפתח הספר הנחה בסיסית העומדת מאחורי הדברים המוצגים בספר זה היא , כי אהבה בלבד אינה מספקת כגורם לפיתוח האינטליגנציה של ילדים . אין להבין מכך שאין הילד זקוק לתחושה שהוא בטוח , מקובל ואהוב על מנת להבטיח את התפתחותו האינטלקטואלית התקינה . ההפך הוא הנכון . כדי שהילד יוכל לפנות להזנת סקרנותו , לבדיקת סביבתו וליצירת קשר עם אנשים אחרים , הוא זקוק לתחושה של ביטחון , לקשר חם , יציב ובטוח עם אדם אחד לפחות ( בדרך כלל האם . ( ילדים אשר אינם בטוחים בשייכותם או בעובדה שהם רצויים ואהובים , מתקשים במקרים רבים לפתח יישות עצמאית ובלתי תלויה בזולת . פיתוח חשיבה קשור בפיתות היכולת לחשוב באופן מופשט , להינתק מההיצמדות למוחשי בלבד . על מנת להגיע לחשיבה מופשטת הילד חייב לחוש עצמו בטוח מספיק כדי להינתק מהמוחשי . ביטחון זה מוקנה לילד על ידי שייכות למסגרת המעניקה לו תחושה שהוא מקובל ואהוב . אותו קשר של אהבה לילד פותח למעשה את השער מבחינת הכנת תנאים מתאימים לפיתוח שכלי של הילד , אך מה יעבור דרך אותו שער אינו נקבע על ידי אהבה בלבד . בכתיבת הספר עמדה בפני המטרה להציג בפני הקוראים , אנשי מקצוע , סטודנטים והורים , מידע אשר יעזור להם להבין ולהגיע לשינויים בתחום הקשר בין התינוק או הילד בגיל הרך לבין המבוגרים המטפלים בו . שינויים אלה עשויים לקדם את אפשרויות ההתפתחות האינטלקטואלית והרגשית של הילד . השינויים המצופים כתוצאה מהמידע המוצג בספר זה הם בשלושה תחומים ? תחום הידע , תחום הרגש ותחום העשיה , ההערכה והכלים . בתחום הי :. ד ע , מטרת הספר להציג מידע עדכני אשר מכוון לא

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help