sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הפנימי או לתהליכי ייצורו . ברם , שלא כבתחום ההנדסה , אין מהנדס שביכולתו לארגן בעבור זולתו את מוחו , את תודעתו . כל אחד צריך להתמחות ולהיות מהנדס הקוגניציה של עצמו . ולמי שעוסק בחינוך — הבנת הקוגניציה העצמית היא תנאי ליכולתו לפתחה אצל חניכיו . מגמת הספר היא אפוא להגיע לרמה הגבוהה ביותר של הבנת התודעה ויישום הבנה זאת בהתנהגות האדם . שאיפתי האישית כפסיכולוג קוגניציה , המתבטאת בספר זה , היא כי כל העוסקים בחינוך יהיו מהנדסי קוגניציה המכירים את האדם על המערכות הפנימיות של תודעתו והתנהגותו כאחד ; שיהיו מסוגלים להבין כיצד הן פועלות ; ובתכונתם זו — למנוע תקלות , לפתור בעיות , ולסייע לנזקקים . לסיכום נאמר , שבהנדסה קוגניטיבית שומה על האדם להבין קודם כול את החומר הנוגע לו עצמו . הוא נדרש לעין פנימית הרואה ומבינה את nrar בהסתכלות חוץ עצמית , המאפשרת לו גם את הבנת זולתו . הספר נועד לחוקרים ולאנשי מקצוע אך בראש ובראשונה יועד לסטודנטים המתכוונים לעסוק בחינוך וברווחת הפרט : פרחי הוראה במכללות ובאוניברסיטאות , תלמידים לתארים בחינוך , בפסיכולוגיה , בעבודה סוציאלית ובקרימינולוגיה . ספר זה הוא פרי התנסות רבת שנים . באופן טבעי שותפים לו אנשים רבים ממעגלים שונים של חיי . המעגל הראשון שאני חייב לו תודות הוא חוג משפחתי האוהבת והמגובשת שסובלת רבות מהיעדרויותיי . מעגלים אחרים הם חוג החברים לעבודה באוניברסיטה , צוותי הפרוייקטים הרבים , ואחרונים חביבים — תלמידים שקיבלו בהבנה ובאהדה את התלבטויותיי המיוסרות ואת השינויים שהכנסתי בחומר ההרצאות . על זה נאמר : '" עץ חיים היא למחזיקים : 'בה אמר ר' נחמן בר' יצחק למה נמשלו דברי תורה לעץ לומר לך מה עץ קטן מדליק את הגדול אף תלמידי חכמים קטנים מחדדין את הגדולים . והיינו דאמר ר' חנינא 'הרבה למדתי מרבותי , ומחברי יותר מהם ומתלמידי יותר מכולם "' ( ילקוט שמעוני , משלי , ג תתקל"ד . ( שלמה קניאל הספר נכתב בלשון זכר , מטעמי ייעול — ועם הקוראות הסליחה .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help