sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

האינטרנט בראשיתו . הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמדיומים החדשים של האינטרנט - דוגמת בלוגים , , Yon-Tube רשתות חברתיות והוויקיפדיה - מאפשרים לציבור בכלל ולתלמידים בפרט לא להסתפק עוד במעמד של צרכני ידע ותרבות פסיביים , אלא להפוך לשותפים שווים כיוצרים פעילים של תכנים אלה . לפיכך , בדיאלוג זה טמון פוטנציאל חדשני של הרחבת הדעת , של מימוש כישורי חשיבה , ושל פדגוגיה מכבדת וגמישה . ד"ר אילון שוורץ , ממרכז השל ומהאוניברסיטה העברית , מציג את הדיאלוג האקולוגי אשר מבקש "לחצות את מחסום המינים" ולחדש את הברית של האדם עם הטבע . מתוך מודעות לטעות ולמחיר הכבד שכרוכים בהתנכרות האדם לטבע , כולל האסונות האקולוגיים שאנו מביאים על עצמנו , מוצגת עמדה דיאלוגית ואקולוגית שמגלה איכפתיות אמפתית כלפי הסביבה הטבעית . יחס זה רואה את האדם כחלק אינטגרלי של הטבע , בשר מבשרו , וכורך את המודעות לתנאי הצמיחה והרווחה האנושיים והאישיים יחד עם מודעות קשובה ודואגת לעץ הצמא , לגבעול שפוף , לצב שהתהפך על גבו , ללווייתן ששחה אל חוף אובדנו , לבעלי חיים נכחדים וכלואים , לניקיון הימים והנחלים ולשימור נופי הטבע הראשוני . החינוכאים יעקב הבט ואיל רם , מן המכון לחינוך דמוקרטי הממוקם בסמינר הקיבוצים , מציגים את הדיאלוג בחינוך הדמוקרטי . דיאלוג זה צמח והתפתח מתוך מורשת החינוך הפרוגרסיבי תוך הסתמכות על רעיונות "הילד , "במרכז המימוש העצמי , הלמידה הפעילה והחווייתית , המוטיבציה הפנימית , ההכוונה העצמית והתרבות הדמוקרטית - רעיונות המשלבים את הפילוסופיה החינוכית של דיואי ותורת הפסיכולוגיה ההומניסטית של מאסלו ורוג'רס . הנחת היסוד של דיאלוג זה , שמאחר והידע משול לאוקיינוס רחב ידיים , ומאחר והלמידה מתבצעת במיטבה כשהיא קשורה בחוזקות התלמיד ונובעת מסקרנותו הפנימית , אוי יש לבבות את תוכנית הלימודים סביב חוזקות אלו , לסייע לתלמידים בחתירתם העצמית להרחבת הדעת , ולא לשעבדם ל"איי ידע" דיסציפלינריים כאלה או אחרים . מאפיינים נוספים של דיאלוג זה הם האקלים החברתי של הלמידה , הקבלה והמוגנות , כמו גם השותפות הדמוקרטית בכל ההכרעות הנוגעות לגורלם האישי ולדמות המוסד החינוכי . החינוכאי דני לסרי , מייסד האקדמיה הדיאלוגית ובית הספר הדיאלוגי " , "מיתר מציג את האקדמיה הדיאלוגית כמושג המציין את הרעיון והמימוש של פרקטיקה דיאלוגית בקבוצות , שהמפגש והשיג ושיח האנושי שלהן מכוונים לשפיעתה של חוכמה יוצרת . בשונה משיח אידיאולוגי אשר "נעול" על אמיתות ותכליות נתונות , ובשונה משיח אקדמי דיאלקטי ומדעי אשר מכוון להשגת ידע קוגניטיבי רציונלי , האקדמיה הדיאלוגית מכוונת לצמיחה אישית ,

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help