sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

טיעונים מנצחים , וגם מן האתיקה של המידות הטובות . האלטרנטיבה היא עיסוק בסוגיות חיים ממשיות ובבעיות חברתיות לוחצות - והכול על יסודות של יחסים בין אישיים המקדמים את שלומם של הבריות , כבודם , רווחתם והתפתחותם . ד"ר חנוך בן פזי , מרצה בתחום תרבות ישראל בסמינר הקיבוצים ובאוניברסיטת בר אילן , מציג את הדיאלוג הלוינסי - על שם עמנואל לוינס , הפילוסוף הצרפתי בן המאה ה . 20 נקודת המוצא לדיאלוג זה היא הקדימות שמעניק לוינס לאתיקה על פני כל חקירה פילוסופית ומדעית , קל וחומר עשייה נהנתנית ותועלתנית . על פי תפיסה מוסרית זו , בלב המפגש האנושי ניצבות לא זכויות האדם וחירויות הפרט - כיסודות חשובים אך גם מרחיקים ומנכרים אלא חובת האחריות של הפרט לשמירת צלם אנוש של הזולת בכלל , ובפרט הגנה על האחרות והייחודיות של דיוקנו . בהקשר זה מועלה הציווי "לא , "תרצח שהוראתו בדיאלוג הביךאישי והבין קהילתי אינה הימנעות מחיסול פיזי , אלא הימנעות מיחס פונקציונלי אינטרסנטי , כמו גם מיחס חינוכי פטרנליסטי - שכן בשניהם מוטמעת ומיטשטשת הייחודיות של האחר , וכך נמחקים ומאוינים אנושיותו וזהותו . ד"ר אוה ברגר , דיקן בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי - המכללה למינהל , מציגה את הדיאלוג הפוסטמני - על שם ניל פוסטמן , מן הבולטים והמשפיעים בין חוקרי התקשורת במחצית השנייה של המאה ה . 20 הדיאלוג הפוסטמני מניח שהמדיום הוא המסר , שהטלוויזיה היא בעיקרה מכשיר בידורי , והשפעתה המרכזית על רמת החינוך והתרבות של הצופים מזיקה - מרדדת , משטיחה , ממכרת ומטפשת . בין מכשלותיה הבולטות ניתן למנות את הנסיגה מאתגר החשיבה והחוכמה אל הסתפקות במידע ובחוויה , וגם האשליה שלימוד משמעותי יכול להתרחש כולו בדרך של קליטה פסיבית , ללא מאמץ , בקלות ראש ובהנאה חושית . הדיאלוג הפוסטמני מבקש לטפח עם המדיום הטלוויזיוני יחסים שיהיו מושתתים על אוריינות תרבותית , אוריינות ביקורתית ואוריינות מדיה - היסודות הנחוצים לצריכה נבונה וביקורתית של המסרים הטלוויזיוניים . ד"ר אשר עידן , מן המחלקה לפילוסופיה והמחלקה לחינוך באוניברסיטה הפתוחה , מציג את הדיאלוג הדיגיטלי - מושג המציין את החיים במחיצת המרחשת האינטנסיבית והמתחדשת תדיר של האינטרנט . דיאלוג חינוכי זה מוצג כאן כהבטחה גדולה , במיוחד בכל הנוגע לפוטנציאל שגלום במהפכת ה . Web 2 . 0 מנקודת מבט פוסט מודרניסטית , רב תרבותית ופוסט קולוניאליסטית , האופי הדיאלוגי של תרבות ה Web 2 . 0 מסמן את סוף העידן המונולוגי , ההיררכי והמונוליטי של מדיום הדפוס המסורתי ושל מדיום

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help