sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ובביצועו של דורון תבורי . בתכניה של התיאטרון נדפסו חלקים ממאמרו של מירון בהעולם הזה . ב 988 ו הופיע בדפוס פרק נוסף של מד מאט ( השיחה הרביעית במאזניים , { ושתי השיחות כבר עמדו במוקדו של דיון פומבי בשיחת רדיו . כחלק מתכנית האב , שיהושע אינו מהסס לחשוף , נודעת גם הטכניקה המיוחדת של הרומאן . וכך מפרט הסופר בדברי ההסבר שצרף לפרסום המוקדם של השיחה השלישית : צורתו ( של הרומאן המתוכנן , ( "גנוז"ה אמורה היתה להיות כדלקמן : חמש שיחות בין שני אנשים ( אבל בשיחה עצמה נשמע רק קול אחד בנוסח הפרק החמישי , הפרק של קלדתן , בגירושים מאוחרים , { כשכל שיחה מתרחשת בתקופה היסטורית שונה ובמקום גיאוגרפי אחר , מן המאוחר אל המוקדם . ( השיחה הראשונה בחצרים ליד באר שבע ב 982 ו , השניה בכרתים ב , 1944 השלישית בירושלים ב 918 ו , הרביעית באחוזה ליד העיירה אושוויינצ'ים ב 899 ו והאחרונה באתונה ב , ( 1848 נושא השיחות הללו - מר מאני - כאשר בכל תקופה מר מאני שונה , מהבן של הנין ועד מר מאני הראשון . פוליטיקה 5 , 6 פברואר מארס ( 1986 בדיעבד התברר , שהביצוע היה בהתאם למתוכנן , להוציא פרט שולי אחד , שדווקא שוליותו מעידה על הדבקות הרבה של יהושע בתכניות אב שהוא קובע לעצמו : השיחה הראשונה התרחשה לבסוף - ברומאן הגמור - במשאבי שדה ( שבנגב ) ולא בחצרים ( שבנגב . ( הביצוע המדויק ראוי לציון ואפילו להשתאות , אם נשוב ונזכור , שיהושע חשף את התכנית בשעה שפיקפק במימושה . התיאום הכמעט מושלם בין תכנון לביצוע מורה על המשטר הפנימי שסופר זה כופה על עצמו כל אימת שהוא מתרגם את דמיונו לשפת הבדיון : תחילה משרטט דמיונו מפות גדולות ורושם סקיצות ראשוניות , ואחר כך , תוך שימת לב לפרטים הקטנים ביותר , כותב יהושע פרוזה רהוטה . השלמתו של מד מאני מסמנת תקופה חדשה ביחסי גומלין בין יוצר לביקורת . כיוון שיהושע סיפק נתוני רקע לגבי לבטי היצירה והגנאלוגיה שלה ; התיר לחלק ראשוני ונסיוני שלה ( השיחה השלישית ) להיות מועלה על הבמה ; משנכתב חלק נוסף ( השיחה הרביעית ) לא היסס לפרסם גם אותו - נתאפשרה התבוננות רפלקטיבית ביקורתית לגבי תהליך היצירה תוך כדי התהוותה . בדרך זו השפיעה הביקורת על הסופר לחזור ולהירתם לביצוע התכנית המקורית . צד מהותי התחדש באקלים הספרותי בארץ : נפלו המחיצות בין סופרים , מבקרים וקוראים והחשאיות של תהליך היצירה נפרצה . ניתן להניח כמובן , כי היצירה היתה מגיעה לידי השלמתה גם ללא אותן התרחשויות פומביות ויצירת אקלים ביקורת טעון סקרנות וציפייה . אולם לדינאמיקה המוקדמת ש"הכינה" את הופעת הרומאן היתה כנראה השפעה מכרעת לגבי האינטנסיביות והדחיסות של הביקורת לאחר הופעתו . ההיכרות המוקדמת עם מנגנוניו הספרותיים המורכבים של הרומאן , איפשרה עיכול מהיר ותגובה מיידית להופעתו השלמה . מתוך כך ניתן להבין כיצד בפרק זמן קצר יחסית , נתקבלה קשת מגוונת של תגובות ודעות לגבי ערכו הסגולי . יתר על כן , כבר ב '' גל הראשון" של הביקורת נסתמנו כיוונים מרובים של התבוננויות מחקריות , תופעה שהלכה והתעצמה בגל השני , כשכבר היה סיפק בידי הביקורת להעמיק את ההבחנות הראשונות ולהעמידן בפרספקטיבה מבוקרת יותר . לפנינו , אפוא , קובץ מחקרים מגל שני ושלישי , שאינו מסתפק בהערכת הרומאן אלא מפרש אותו מתוך אספקטים נבחרים התובעים שיהוי רב יותר בקריאה ובמחקר . אופיו ה '' אנציקלופדי" של מד מאני ( אם לנקוט במושג שהשתמש נ' פריי ליצירה המצטיינת

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help