sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

באותה חברה עצמה . כך למשל , נשאלה השאלה , האם באמת צריך להתחשב בצרכיו של הפדופיל ודומיו . גדי טאוב דן במאמרו במעשיות המתוקנות של ג'יימס פון גארנר ( 1995 j . F . Garner ) "פוליטיקלי קורקט — אגדות ילדים בלשון סגי נאור" ( בתרגומם של מאיר ואוהד עוזיאל . ( 1995 גארנר משתמש בכלים של התנועה עצמה , אך בו זמנית מבקר אותה על ההקצנה שבה , ועל האבסורדים שאליהם היא יכולה להגיע . טאוב טוען "שמי שמבקש להבהיר לעצמו מהו פוליטיקלי קורקט" מוזמן לקרוא בספר הקטן והמשעשע של ג'יימס פון גארנר . עיבודיו של גארנר משקפים את המאבק של n P . C . נגד הדעות הקדומות . גארנר פותח ברשימה ארוכה של התנצלויות על דעות קדומות הרווחות בחברה וטענות נגדן : על "טעויות סקסיסטיות , תרבותיות , גזעניות , דתיות לאומניות ועוד " . ובהמשך הוא מספר את המעשיות ברוח , ? . C ~ r \ עיבוד שהוא מעניין , אך מוציא את הרוח מכל סיפור באשר הוא . טאוב בוחן את עבודתו של גארנר בכלים פילוסופיים , כשהוא מציג את ההיגיון שעמד בבסיס התנועה , לצד האבסורדים שאליהם היא הובילה את עצמה . היבט נוסף המתייחס לסגנונה של המעשייה מעלה שמעונה פתל במאמרה "שפה , "וסגנון הדן בתרגום מעשיות גרים לעברית ב"דור . "התחייה במאמר נבדקו שתי מגמות מנוגדות בנושא תפיסת השפה והסגנון בספרות הילדים . האחת יוצאת מעמדת מוצא ספרותית ומפגישה את הנמען עם לשון כתובה , על תקנית . השנייה יוצאת מעמדת מוצא חינוכית , ומעדיפה להפגיש את הנמען עם טקסט הכתוב בשפה פשוטה וקלה . כתקופת דור התחייה הדיכוטומיה הזאת בלשון הייתה מובהקת וקיצונית , ופוגל מציגה את ההבדלים הסגנוניים בין העיבודים ואת ההשתמעויות שלהם לגבי הנמען - הילד . מאמר חדשני וראשוני בתחומו הוא מאמרה של תור גונן : מעשיות עם בהיבט פרשני של תורות המזרח . המאמר מגלה במעשיות העם את נוכחותם הסמויה של מסרים המצויים בבסיסה של כל דרך רוחנית , ללא הקשר תרבותי ספציפי . הדרך הרוחנית , שהומשגה במאמר כ"ארציות מתבוננת" בתבונה ובחמלה , נבחנה במעשיות העם תוך שימוש במונחי עקרונותיהן של "הדרך , "הרביעית דרכו של ג . א . גורדז'ייף , ושל "דרך , "האמצע דרכו של בודהא . הדרך המוצפנת כמסר במעשיות העם באמצעות עלילה , פעולות , ביטויים לשוניים , סביבה וחפצים סמליים היא דרכו של הגיבור . המאמר תופס את המעשיות במציעות את האפשרות ואת הכורח לעבודה פנימית , לשחרור מסבל ולנוכחות מלאה בחיים אלו דרך הבנה ותרגול נחוש , שמשמעותם זעזוע , עצירה , פיתוח יכולת לתשומת לב מתמדת , זיהוי ואמון במורה ובדרך , הקרבה וויתור על מה שהזדהינו עמו כ"אני" . "שלי"וכ המאמר של רמי בר גיורא מתמקד ביחסי מוען נמען כשברקע מסופרת המעשייה . אין

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help