sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

על האוטונומיה שלהן . בנאום שנשא בבית הנבחרים 1867–ב בדיון על חוק הבחירה והרחבתו למעמד הפועלים ( Reform Act 1867 ) ביקש מיל להמיר את המילה " man " , " person "–ב ובכך לסלול את הדרך למתן זכות הבחירה גם לנשים , לפי אותם קריטריונים שעל פיהם הוענקה זכות זו לגברים , שהיו על פי רוב בעלות על קניין . מיל לקח חלק בפעילות למען שוויון נשים גם לאחר שלא נבחר לפרלמנט בפעם השנייה , ובמותו ציווה כמעט מחצית מרכושו לקידום השכלת נשים . בפתיחת החיבור שלפנינו טוען מיל כי " העמדה המצדדת בשיטה הנוכחית , המשעבדת לגמרי את המין החלש למין החזק , נשענת על תיאוריה בלבד ; שהרי מעולם לא נערך ניסוי בשיטה אחרת כלשהי . כך שהניסיון , שבמובן הפשוט של המילה עומד בניגוד לתיאוריה , לא יכול להתיימר לפסוק לכאן או לכאן . " הסתייגותו של מיל מטיעונים חסרי ביסוס עובדתי ( כמו הטיעון שאין מקום לשינוי במעמד הנשים ) נשענת על האמפיריציזם שלו . מבחינתו האישית , בהתאם להתנסותו שלו בחיי יצירה משותפים לצדה של הרייט טיילור , הפרקטיקה כבר הוכיחה שהתפיסה שהאישה נחותה ביכולותיה היא מופרכת מיסודה . במילים אחרות , ובאופן אנקדוטלי , אפשר לומר כי הקשר האמיץ בין מיל לטיילור , הן האינטלקטואלי והן הרגשי , סיפק בסיס אמפירי מוצק לאינטואיציה של מיל שמשהו עמוק , עמוק מאוד , שגוי בתרבות שמתייחסת לנשים כאל בני אדם סוג . 'ב שעבוד האישה כטקסט ליברלי וכטקסט פמיניסטי שעבוד האישה מציג תפיסה מורכבת ומלאת ניואנסים הרבה יותר מזו המיוחסת בדרך כלל למשנה הליברלית בכלל ולפמיניזם הליברלי בפרט . נסביר טענה זו בדברים הבאים .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help