sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

במתח שבין הטבעי–האוניברסלי לתרבותי–המקומי ; ואילו השלישי עיקרו אתי והשתמעויותיו פוליטיות , והוא סב סביב הברירה שבין נרקיס לבין אקו ; בין מורשת ההשתקפות לבין אידיאת ההדהוד , וכן סביב הניגוד שבין אמנות בשירות המשטר לבין האמנות אשר הנה בת–חורין להיענות לקולות אחרים . ביחס לכל אחד מן הצירים הללו ננוע בין המגמה התרבותית הכללית לבין שלבי הכינון המוזיקליים , תוך הרחבת היריעה מעבר למה שמתגלה בשיטי חיבורו של רוסו וביניהם . ב . טענתו של רוסו לגבי קדימות ההבעה הפיגורטיבית על פני ההבעה המילולית לא הייתה יוצאת דופן בתקופתו . קדמו לו בכך הוגים כלורד וורברטון האנגלי ודידרו הצרפתי , שטענו כי צורת הביטוי הקדמונית הייתה ביסודה ציורית . אלא שרוסו מחבר טענה זאת לממד הרגשי של הביטוי הפרימורדיאלי : כשם שהמניעים הראשונים שגרמו לאדם לדבר היו הרגשות , כך היו ביטוייו הראשונים ציורים של המחשבה . הלשון המושאלת הייתה הראשונה להיוולד , והמובן כפשוטו בא אחרון . לא קראו לדברים בשמם האמיתי אלא כאשר ראו אותם בצורתם האמיתית . תחילה דיברו [ בני האדם ] בלשון שירה , ולא עלה בדעתם להגיין אלא זמן רב אחר כך . טענה זו , אשר כמותה תימצא לימים במסתו הידועה של ביאליק " גילוי וכיסוי , "בלשון קושרת את הצורך בתקשורת קולית , מוזיקלית–דיבורית , עם השפע הרגשי של סובייקט המבקש דרכים לסימונו הנהיר של שפע זה בעיני הזולת הקרוב . בעוד שמידע תועלתי , כזה המצוי אצל בעלי חיים חברתיים , ניתן להעברה באמצעות הצבעה ישירה על האובייקט הנצרך , לא כן ההבעה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help