sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

התקשורת והעיתונות החדשות . אף שאנו פוגשים בו , לא במפתיע , גם בחוגי הימין הקיצוני ( ניאו-פאשיסטים , לאומניים-גזעניים , נוצרים מסורתיים או קנאים , ( נושא אנטי-יהודי זה הוא בעיקר נחלתם של : בתועמלני כל התגלמויות האסלאם הפוליטי או הרדיקלי ( הזרמים השונים של האסלאמיזם או של ' רדיקליזם ;( 'האסלאמי 2 הסבר מינימלי של השימוש במונחים תיאוריים יכול להתבסס על ההשלמה הרעיונית הזו : " האסלאמיזם מתייחס לניצולים הפוליטיים של האסלאם . יש להבדילו מן הפונדמנטליזם , שניתן להגדיר כחזרה לטקסטים המייסדים , לקוראן , למסורת של הנביא מוחמד והמשתדל להיות נאמן ככל האפשר לשמירה הדתית היומיומית על רוח בראשית של ההתגלות . הפונדמנטליזם הופך לאסלאמיזם כאשר משתמשים בו כאידיאולוגיה בתחרות הפוליטית שמטרתה לשנות את החברה ואת המדינה , בכדי להתאים אותן למסר של הקוראן . הוא פועל במקרה כזה כאידיאל פוליטי " Bernard Botiveau , opolitiques des islams , Paris , Economica , 1997 , p . 95 י sari , G י . Jocelyne C אפשר גם להתחשב בהנמקתו של מקסים רודינסון , ( Rodinson ) המוטרד מהשימוש הנפוץ במונח ' אסלאמיזם' ( או ' ( 'אסלאמיסט או מהסיכון להתבלבל עם המונחים ' אסלאם' . 'אסלאמי'ו לכן , רודינסון מסתייע בביטוי ' קנאות דתית , 'מוסלמית המציע אפשרות לניתוחים השוואתיים . . Paris , Fayard , 1993 , puis Pocket , 1995 , pp . 231-295 , 301-330 L'islam : politique et croyance , 8 בפנייתו , בתחילת שנות השמונים , לקטגוריה של ' הרדיקאליזם , 'האסלאמי שם אוליבייה רואה ( Roi ) את הדגש הן על שיבה , 'שורשים'ל והן על הקיצוניות , דהיינו על שני המאפיינים העיקריים של האסלאם הפוליטי , אשר מאז שנות השביעים , " עובר כגל סוחף על כל העולם המוסלמי " res musulmans . Egypte et Syrie . ) 1928- Olivier ט rard Michaud ) Michel Seurat ( , Les Fr י et G י " Essai de typologie Carr , י 1982 ( , Paris , Gallimard / Julliard , 1983 , p . 205 ( . Voir Olivier Carr et Paul י . Dumont ) dir . ( , Radicalismes islamiques , vol . I , Paris , L'Harmattan , 1985 , pp . 5-21 descriptive des mouvements radicaux d'inspiration musulmane " , in : Olivier Carr המימד ' האינטגראליסטי' ( מילה שאולה מאמיל פולה , ( Poulat שפירושו תביעה לאותנטיות תרבותית או לטהרנות מילולית , מתקיים באסלאמיזם לצדה של הנטיה המקסימאלית או הקיצונית , המקבלת את צורת הקנאות , במיוחד בביטויה המלחמתי , ה " ג'יהדיסט . " מעבר לכך , גילו חוקרים רבים בכל העולם המוסלמי את המתח שבין הקוטב של האסלאמיזם הפוליטי , המצווה להשתלט על סמכותה של המדינה , לבין זה של הניאו-פונדמנטליזם השמרני שמטרתו לשנות את החברה ואת הרגליה , לאסלאם או לאסלאם מחדש את הפרקטיקות התרבותיות . ראה : te et le Pharaon . Les mouvements islamistes dans l'Egypte ט couverte , 1984 ; Olivier Roy , Gilles Kepelm Le Proph י face de Bernard Lewis , Paris , La D י . fabrication des nations , Paris , Le Seuil , 1997 L'Echec de l'islam politique , Paris , Le Seuil , 1992 ; Id ., La Nouvelle Asie centrale ou la contemporaine , pr ברונו אטיאן , ( Etienne ) התכוון בספרו שהתפרסם L'Islamisme radical , Paris : Hachette , ) 2982-ב ( 1987 לחקור את אותה ה " רכישה מחדש של הזירה הפוליטית " ה " עוברת דרך האסלאם . " ראשית מציין המחבר כי יש להתייחס לביטוי ' אסלאמיזם רדיקאלי' " במובן הראשוני של המונח , כלומר הדוקטרינה של האסלאם בשורשו ובו בזמן במובן האמריקני של המונח , כלומר האסלאם הרדיקאלי מבחינה פוליטית , הכמעט מהפכני " d ., Paris , " Biblio Essais " , 1989 , p . 21 ; voir aussi p . ) יי . ( 335 , note 15 r

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help