sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

שכן האדם מבחינתו הוא מרכז הווייתו ולא השיטה המארגנת את העולם . האדם על חולשותיו מעצם מהותו , יש לזכור , מונע גם בידי דחפים לא רציונאליים . אך הוא בהחלט יכול לכוון עצמו , מעצם הידיעה – שמעשיו יקרבוהו או ירחיקוהו . דוד גולן , אני מעז לפרש – ועל אחריותי בלבד , אומר לנו בהזמנה הזו " כזה ראה וחדש . " אך דע לך הקורא , שהבסיס כבר קיים , הוא הומצא לפניך וממנו תוכל להמשיך הלאה . אל נא תמציא אותו מחדש , לא בפלגנות , לא בכיתתיות , לא במונופול , אלא בקבלת האחר , המבקש להצטרף . ומי שבא – ברוך הבא . האידיאה של היהדות איננה זקוקה למרכאות , ומלמדת אותנו על זכותנו להמשך דרכנו : איש על פי בחירתו ורצונו , כשותף לקהילה המתברכת בלימודה ובמעשיה . כל קורא מוזמן להשיג על הדברים שמצא בספר ' היהדות , מאין , 'ולאן ולהסיק מהם את מסקנותיו שלו . ומכיוון שלכל קורא מובטחת חווייתו האישית מקריאת הדברים , אני מבקש להביא את תובנתי שלי בשיר גנוז שכתבתי , עוד בעת קריאת טיוטות ראשונות של המסמך שלפנינו . מבחינתי , ההעזה לפרסמו , היא תודת החוויה הנשקפת לי מ'היהדות , מאין : 'ולאן הרי בסופו של דבר הרי בסופו של דבר אדם נשאר לבדו מול בוראו . גם במניין גם בשניים וגם בתרי-עשר . מברר עמו מיהו עצמו שכך עשאו ומיהו שעשאו כך שישאל כיצד עשאו . ובירורו מלא תהיות עולם וככל שישאל תחסרנה תשובותיו , כנגד שתתמלאנה . וחוזר חלילה במעגלותיו .

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help