sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

שהייתה בעיניי דוגמה ומופת לדרך שבה כותב אוהב מעביר את אהבתו למקורות אל קהל קוראיו . מורגש היה תכף ומיד עם ראשית הקריאה בו עד כמה העניינים הנידונים בספר נלמדו , לומדו ונוסחו בדרך אישית לחלוטין שאיננה חוששת ממבט עינה הקר והמצמית של העין-האקדמית ; ובכך מצאתי יופי אמנותי וספרותי בלתי-רגיל . כמדומני שעירית הייתה הראשונה בארץ שהעזה לכתוב כך – ומאז מצא סגנון לימוד " חם " זה את דרכו אל כמה מבתי המדרש החדשים שקמו בארץ . אולי מותר אפוא לראות בה את האם הגדולה של סגנון הלימוד ה " חם " שהולך וקונה לו מקום נרחב בין מחפשי הדרך האינדיבידואלית בארץ , אלו אשר אינם מסתפקים ב " יהדות מן המוכן . " יתרונו הגדול של סגנון כתיבה זה הוא בכך שהכותב לא רק מבין את הטקסט שלפניו , אלא שהוא מתאמץ לחוש ולהגיבבאופןאישי לאמור בטקסט שלפניו . ישבכךמעיןהחייאהשלסגנוןהלימודהעתיקשלהאגדהאשרלאהושפעעדיין מהחשיבה ה " קרה " של האוניברסיטאות המערביות – ועיקר עניינו להעביר את הדברים במסננות בינת הלב ולא רק לנתחה לגזרים באמצעות המוח . ברם , יש להדגיש , חזרה זו אל העבר איננה חזרה " תמימה " לגמרי - משום שהקורא יכול להבחין בכך שעירית היא בכל זאת חניכת המערכת האקדמית , והיא אכן-כן מסתמכת בדיוניה על חשיבה אנליטית מסודרת – אלא שעל-גבי מערכת קואורדינטית ראשונית זאת היא בונה את שיחותיה הלבביות ומלאות החן האישי עם המקורות . ההתחלה היא אפוא במקח וממכר ובמעשה-רוכל של מיני סידקית – אבל פכים קטנים אלו מתבררים ומוארים ומתגלים לבסוף לקורא כמלאכת צורף מורכבת של " אבנים טובות . " פרופ' אדמיאל קוסמן הקתדרה ללימודים רבניים באוניברסיטה של פוטסדם המכון על שם אברם גייגר להכשרת רבנים , ברלין

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help