sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:188

ד . מדיסוננס ועד לאושר כאמור , תורת המחוללים הינה חלק מ"משנה סדורה : ארץ תקווה . " " המשנה" רואה בנפש-גוף האדם יחידה הומוגנית הדדית בלתי נפרדת , המייחדת את הכרתו וראייתו של היחיד את עצמו יחד עם מציאות משתנה בעולם התופעות הנסיוני והאפשרי . לא קיימת כלל הפרדה בין נפש לגוף , חד הם - הגוף הוא נפש והנפש היא גוף . אין גוף ללא נפש ואין נפש ללא גוף , וכל צירוף כזה הוא אדם יחיד ומיוחד . יותר מכך , בהיות נפש-גוף האדם אופן לנשמתו , אידיאת בריאתו הייחודית - כאמור : "ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה" ( בראשית פרק ב ז , וכמבואר בביאור 5 ב"משנה הסדורה - ( " הרי קיים כמעט תמיד פער בין איכותה של הכרתו הטהורה הפוטנציאלית מקסימלית הנובעת מאידיאת עצמו , לבין הכרתו הנסיונית הצבורה של היותו נפש-גוף חי בפועל . ככל שהדיסוננס בין איכות הכרתו הטהורה הפוטנציאלית מקסימלית של היחיד לאיכות הכרתו הנםיונית בפועל גדול יותר , היחיד מאושר פחות , שליו פחות וחרד יותר , מצב המשליך על חייו בפועל . הפילוסוף עמנואל קאנט בנה שרשרת של " מסננים" בין ההכרה-התבונה הטהורה להכרה-התבונה המעשית , בכדי לאפשר ליחיד להבין את אופן פעולת התפיסה של השתקפות המציאות באמצעות יחסי סכימות חושניות אל מול מושאים חיצוניים לו . "המשנה" מכירה בתהליך הזה המשליך מהיחיד אל מחוצה לו ( פנימה-החוצה , ( אך מתודת "המשנה" ותורת המחוללים מוסיפות ומפנות אותו מבפנים החוצה ומהחוץ פנימה , באופן דינמי , אל מול הכרתו הטהורה הפוטנציאלית , אל עצמיותו ההולמת . בנוסף לכך , האינטראקציה בין יחידים מלווה בהכרח , תמיד , בפערדיסוננס בין יחידים מתקשרים , שכן כל אחד תופס את המציאות 48 ראו ביאור למילה "משמעות" ביסוד אי במפתדו ה'ימשנה הסדורה : ארץ תקווה . "

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help