sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:186

להורים שירשו איכויות "היסטוגרפיה" המתאימות לסביבת חייהם ההיסטורית , בעוד שהוא חי בסביבה אחרת , בעלת קוד מוסרי , טעמים , שפה , וצלילים אחרים , והוא מתאם את איכות מחוללי חייו לסביבתו החדשה . פעמים קבוצת מהגרים הומוגנית , החיה בתוך אוכלוסיה הומוגנית מקומית , יוצרת מצב חדש , אשר בו כל אחת מהקהילות מנסה לחזק מערכות "היםטוגרפיה" שונות לצורכי הישרדותה . הרבה כבר נכתב בנושא זה , אך הוא לא נבחן לאור האפשרויות הגלומות בתורת המחוללים להביא שתי קהילות או יותר , השלובות זו בזו , לרמות איכות הדדיות , אשר יאפשרו להן לחיות בכבוד הדדי והרמוני זו עם זו . "המשנה הסדורה השנייה : עולם חיי קהילות" מבארת ומפרטת אפשרויות של תושבי קהילה מסוג אחד לחיות באופן הולם בתוך קהילה אחרת , בייחוד בימינו , שבהם כבר מתפתחות קהילות וירטואליות חוצות גבולות וחוקי מדינות , ושוברות-יוצרות מסגרות מוסריות . "המשנה הסדורה השלישית : עולם חיי קהילה , אחת" הינה דוגמה אחת מני רבות לאפשרות פתרון סכסוך בין שתי קהילות , ישראל-פלסטין . בוויכוח ההיסטוריוסופי על הפער הקיים בין הריאליסט-מעשי לאידיאליסט-הוזה לעניין מוסריות דרכם , יטען הריאליסט שהוא חלק ממשב ההיסטוריה ( רוח הזמן , ( ולכן הוא מתאים את עצמו לתהליך "הגדול" הרוחש בהווה ובעתיד הנראה לעין , ואפילו מחזק את טיעוניו בהסבר לכאורה מלא , סדור ומובן ב"וודאות" של מאורעות עבר ; דהיינו , היותה של ההיסטוריה רצף דטרמיניסטי , ולכן אפשר ללמוד מההיסטוריה על מעשינו היום . האידיאליסט יטען למוסריות אבסולוטית ולא ירפה מרעיונותיו גם כאשר הוא יודע בוודאות שייכשל בהשגת והגשמת משנתו וראייתו האוטופית . מאחר שהמציאות אפשרית ולא הכרחית , גם כיוונו של משב ההיסטוריה הוא בגדר אפשרות ואיננו כיוון וראי , ומי שקובע אותו כעוברה מוחלטת הרי הוא אוחז בו כמקלט לבורות . ( asylum ignorantiae ) נכון ,

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help