sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:182

הרס ושמד , כפי שהיה בהתפתחות הנאציזם עד לשואה או בפשעים קולקטיביים אחרים . קיום חירות מלאה וטהורה לא מבטיח אותה בפועל . אדם יכול להיות עבד לתאוותיו או מכור לסמים שונים שמפעילים את חייו , או מנוטרל מיכולותיו להפעיל את חירותו . אך גם החיים עצמם , חיי היחיד , מוגבלים במסעם האחד , היחיד בזמן , ומכילים במהותם מלכתחילה מגבלה , אי-שלמות , אל מול הטבע הטובע . לכן גם חירותו הטהורה של היחיד מוגבלת , מהכרח טבעו כגוף-נפש , אל מול מצבו המציאותי במרחב . זוהי ראשיתה של מהות הדרך . מחד גיסא , קיימת חירות בבחירת פעילויותיו של גוף-נפש האדם , ומאידך גיסא , כבר מצד ההכרה-הראייה האידיאית הטהורה , החירות קיימת על מגבלותיה ויחסי הגומלין הקיימים בינה לבין אנרגיית החיות בפעילויותיו של היחיד בפועל . 45 ראו ביאורים ליסוד הי במפתח ה"משנה הסדורה ; ארץ תקווה , " ולפרק , 11 שלב 1 במשנה הראשונה . 46 ישנם אנשים שאידיאת החירות מובילה אותם אל מותם , ואחרים שהיא מובילה אותם לגרום למותם ולסבלם של אחרים , אך כאן אנו חורגים ממסגרת הביאור הנוכחי ולהרחבה בנושא ראו ביאורים ב"משנה הסדורה ; ארץ תקווה , " משנה סדורה ראשונה . "כללית ( אישית " ( פרק ; 11 "דרך , " ובמשנה הסדורה שנייה ; "עולם חיי קהילות . "

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help