sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:144

הסתברות הישרדותו . לכן לנערים ונערות לוקח זמן לעבור ממצב של חיי תלות בסביבה ובקהילה לחיים עצמאיים יותר , המחייבים גם ניסוי ותהייה והעמדה של הניסיון ההיסטורי אל מול הניסיון ההיסטוגרפיאישי-סובייקטיבי , הכולל ומחייב שינויים באיכויותיהם הריאליות של כלל המחוללים . עקב היות המציאות אפשרית ולא הכרחית , יכול היחיד החי להעדיף את המידע החדש לפעולה על פני המידע ההיסטורי-היסטוגרפי , הכל בהתאם לנסיבות , לבחירת האפשרויות בפועל ולניסיון הנצבר על-ידי היחיד החי . בשלבי ההתבגרות והניתוק מהחממה הביתית-סביבתית , המתבגר החי מתמודד על פיתוח זהותו העצמית , הפועלת בעצמאות ובגבולות חופש סביבתו החברתית והטבעית . למשל , בינקות ובילדות אכילת מאכל מסוים עשויה תחילה להגעיל את הילד מאחר שהמאכל הינו חדש ולא נמצא במאגר המידע החוויתי ההיסטורי שלו , ולכן נדחה ומוגדר כ"רע . " בעוד שבמקרים רבים אחרים אותו יחיד יבחר בטעם החדש מסיבות שונות , יגדירו כ"טוב" ויאמצו תוך עדכון המידע ההקשרי החדש במאגרי הזיכרון ההקשריים באמצעותם של המחוללים "היסטוגרפיה" ו"זיכרוך ( בשפה עממית : הרגל הנהפך ל"טבע שני . ( " המחולל מכיל מידע ראשיתי לחי הגדל , המעצב ( איכות ) מהות ושייכות לקהילה ולסביבה , תוך החלה ראשיתית של תבנית מוסרית מוסכמת , המותאמת למקורותיו ולסביבת חייו . אנו יודעים עד כמה חזקה התחושה הראשיתית המוסכמת ב"משפחה , " "מולדת , " "בית אימא , " או תפיסת המציאות הריאלית דרך מנהגים , טקסים וסמלים חברתיים בסביבת חייו של אדם , הנובעות מאיכותו של המחולל , המשקפת את איכותם העדכנית של כלל המחוללים , המאפשרים ליחיד החי יכולות אפריורי לאבחון והפנמה של פעולה כ"טובה , " "רעה , " "טעימה , " " נעימה , " "מפחידה" וכר באופן סובייקטיבי . מטען המידע ההקשרי ההיסטורי , הנפעל אל מול המציאות החדשה הרוחשת , בונה יחד עם המחוללים "הנאה-כאב , " "אושר-עצב" ומחוללים אחרים את התבנית

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help